50 کولر از قشم به مناطق زلزله‌زده ارسال شد



کمک‌های مردم قشم به مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان، شامل 50 دستگاه کولر و 1500 کیلوگرم مواد غذایی و مایحتاج ارسال شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته، این محموله‌ها از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و مردم این جزیره برای هموطنان زلزله‌زده در روستاهای سایه خوش و روستاهای اطراف با هدف کمک به ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی ارسال شد.

این کمک ها در پی حضور روز یکشنبه 12 تیرماه (یک روز پس از وقوع زلزله) افشار فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مناطق زلزله زده استان هرمزگان و وعده ارسال کمک جهت رفع نیازهای ضروری این منطقه صورت گرفته است.

پیش از این نیز فرماندار قشم، از تامین بخشی از نیازهای ضروری و اساسی مردم زلزله‌زده سایه خوش بندر لنگه توسط ستاد بحران شهرستان قشم خبر داده بود.

این کمک‌ها شامل ۱۵ هزار شل آب بسته بندی شده، چهار هزار قرص نان، ۳۰ عدد یخدان بزرگ (یونولیت) و ۲۰ کارتن ۲۴ عددی انواع کنسرو بود.

همچنین سرگرد محمد اوجی زاده جانشین فرمانده سپاه قشم، مهندس جهینی بخشدار مرکزی شهرستان قشم، مهندس وحید جابری بخشدار بخش حرا ، مهندس یاسین ایمانی بخشدار بخش شهاب و صالح پوزن نماینده قشم در شورا استان هرمزگان با حضور در روستای سایه‌خوش و دیگر روستاهای زلزله‌زده در شرق استان هرمزگان بازدید و با مردم این منطقه دیدار و گفتگو کردند.

مسئولان جزیره قشم در این بازدید در جریان میزان خسارت‌ها و روند امداد رسانی به مردم آسیب دیده از زلزله قرار گرفتند و با آسیب دیدگان و مردم زلزله زده در این شهرستان دیدار و ضمن شنیدن صحبت ها و درد و دل‌هایشان، نظرات آن‌ها را درباره نحوه امدادرسانی ها، کمبودها و مشکلات موجود را جویا شدند.

در ادامه نیز ضمن بازدید از پایگاه جمع اوری و توزیع اقلام ضروری مردمی جزیره قشم، از مراحل توزیع این اقلام به حادثه دیدگان منطقه مهران هم بازدید به عمل آمد.

در نهایت پس از ارزیابی و نیازسنجی مناطق زلزله‌زده جلسه‌ای با حضور مسئولان پایگاه مردمی جمع آوری و توزیع اقلام ضروری تشکیل و برای ارسال و توزیع اقلام ضروری گرفته برنامه‌ریزی شد.

 

بامداد شنبه 11 تیرماه چند زلزله شدید مناطقی از شهرستان بندرلنگه در غرب هرمزگان را به شدت لرزاند که بر اساس آخرین آمار موجب جان باختن پنج نفر از هموطنان شد و شمار زیادی از واحدهای مسکونی تخریب و 111 نفر نیز مصدوم شدند.

شدت این زلزله‌ها به حدی بود که علاوه بر شماری از شهرستان‌های هرمزگان از جمله بندرعباس در برخی از کشورهای همسایه هم احساس شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها