رئیس سازمان آتش‌نشانی بندرعباس:

۵۰ درصد تماس‌ها با این سازمان، مزاحمت تلفنی است



رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: روزانه بیش از ۸۵۰ تماس تلفنی از سوی شهروندان با این سازمان ثبت می‌شود که نیمی از آن‌ها، مزاحمت است، لذا تاکید داریم که این سازمان مانند همیار پلیس، همیار آتش‌نشان داشته باشد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایمنا، محمدامین لیاقت اظهار کرد: امسال در آزمون استخدامی درون‌شهری سازمان آتش‌نشانی بندرعباس ۱۰۰ نفر شرکت کردند که از بین آنها تنها ۱۶ نفر قبول شدند، زیرا شرایط کار در آتش‌نشانی بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به کمبود نیرو در آتش‌نشانی، تصریح کرد: همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم و تعداد زیادی از نیروها در آستانه بازنشستگی قرار دارند، لذا باید به فکر آموزش نیروهای جدید باشیم تا از تجربیات و دانش افراد باسابقه استفاده کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه این سازمان نیازمند بیش از ۲۰ نفر نیروی جدید است، افزود: با توجه به نوع کار در سازمان آتش‌نشانی و اینکه هنگام انجام مأموریت‌ها، آسیب‌دیدگی زیاد برای آنها ایجاد می‌شود، باید همیشه نیروی آماده به کار برای جایگزینی داشته باشیم.

وی یکی از چالش‌های آتش‌نشانی بندرعباس را مزاحمت‌های تلفنی دانست و گفت: روزانه بیش از ۸۵۰ تماس تلفنی از سوی شهروندان با این سازمان ثبت می‌شود که نیمی از آن‌ها، مزاحمت است، لذا تاکید داریم که این سازمان مانند همیار پلیس، همیار آتش‌نشان داشته باشد و این فرهنگ‌سازی باید از خانواده‌ها آغاز شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس در خصوص اطلاع‌رسانی و آموزش شهروندان، گفت: در موضوع فرهنگ‌سازی، کلیپ‌هایی در خصوص راه‌های استفاده صحیح از پیک‌نیک و آسانسور تهیه و در فضای مجازی منتشر می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در آتش‌نشانی بندرعباس، اضافه کرد: والدین می‌توانند به همراه فرزندان خود در دوره‌های آموزش داوطلبانه این سازمان شرکت کنند تا از این طریق فرهنگ پیشگیری و آشنایی با نکات ایمنی در جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

لیاقت با بیان اینکه اعتبارات سال جاری این سازمان بیش از ۴۴۰ میلیارد ریال است، افزود: این اعتبار صرف مسائل مختلف از جمله خرید تجهیزات، افزایش ایستگاه جدید و مقاوم‌سازی ایستگاه‌ها خواهد شد، همچنین برای خرید یک خودروی آتش‌نشانی نیز حدود ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی یکی از برنامه‌های مهم سازمان را خرید تجهیزات دانست و گفت: پیگیر احداث ایستگاه شماره ۱۱ هستیم، البته محل مورد نظر در سه‌راه برق، نبش خیابان شهید سلیمی جانمایی شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه در فضای مجازی مسائل مختلفی در خصوص عملکرد و وظایف این سازمان منتشر می‌شود که واقعیت ندارد، خاطرنشان کرد: مردم باید اخبار و مسائل مختلف را از طریق مراجع و منابع اصلی دریافت کنند.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها