به‌زودی همه اراضی کشاورزی هرمزگان سنددار خواهند شد



در همایش صدور اسناد اراضی کشاورزی هرمزگان مطرح شد: به‌زودی همه اراضی کشاورزی سنددار خواهند شد.

    

به گزارش صبح ساحل، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور اراضی کشور، امید آزادی معاون دادستان هرمزگان در دومین همایش سنددار کردن اراضی کشاورزی که با حضور معاون ثبت اسناد و املاک استان، مدیران و کارشناسان امور اراضی شهرستانها و رئیس و اعضای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان برگزار شد، با تأکید بر اجرای امور براساس قانون و نیز سرعت بخشی در روند صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی‏ و رفع موانع، تصریح کرد: با توجه به حساسیت بحث اراضی ملی، مقتضی است زمین های کشاورزی و ملی مشخص شود تا جلوی تغییر کاربری‌های غیرمجاز گرفته شود.

آزادی با اشاره به نقش مهم نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در فرآیند کار، خواستار استفاده از تمامی ظرفیت های مهندسان کشاورزی و جوانان بومی هر منطقه شد.
منصور شفیعی مدیر امور اراضی هرمزگان در آغاز این همایش، رفع تداخل اراضی کشاورزی و ملی را مهمترین مأموریت این مجموعه بیان کرد و گفت:‌ وزیر جهاد کشاورزی به سازمان امور اراضی ابلاغ کرده است که این مأموریت در مدت دو سال در کل کشور انجام شود.
شفیعی با بیان این‌که صدور اسناد برای اراضی کشاورزی از دیگر اهداف تعیین شده در این مأموریت و فرصت طلایی است، خاطرنشان کرد: جلسات قرارگاه صدور اسناد به صورت هفتگی و با حضور فعال اعضا تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مدیران جهاد کشاورزی و مدیران مراکز خدمات غیردولتی کشاورزی با حضور در روستاها به تشریح امور می پردازند‏، افزود: مبارزه با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و برخورد با متخلفان بر اساس قوانینی که وجود دارد، با جدیت دنبال می‌شود.
گفتنی است، در این جلسه جواد خانی، معاون اداره کل ثبت اسناد در خصوص فرایند ثبت صدور اسناد کشاورزی و لزوم آموزش عوامل اجرایی توضیحاتی را ارائه کرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها