آخرین وضعیت فعالیت سامانه مونسون در این استان:

محور جاسک -بشاگرد بازگشایی شد



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان آخرین وضعیت فعالیت سامانه مونسون در این استان و آثار و خسارات آن را تشریح کرد.

                      

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت تاثیر استان از بارش‌های سامانه مونسونی، اظهارداشت: علی رغم اینکه حجم قابل توجهی از بارش‌‌ها را در استان هرمزگان شاهد بودیم اما به لطف خداوند و با اقدامات پیشگیرانه‌ای که با دستور ویژه استاندار محترم هرمزگان از انتهای اسفندماه سال گذشته و فرودین ماه سال جاری در حوزه مدیریت سیلاب و ساماندهی رودخانه‌ها آغاز کردیم در این سری از بارش‌ها شاهد مشکلات و آسیب‌های کمتری نسبت به بارندگی‌ها و سیلاب‌های گذشته بودیم.

برق و مخابرات پایدار است

وی افزود: در حوزه برق و مخابرات مشکل خاصی در استان وجود ندارد و در حال حاضر وضعیت برق و مخابرات کل مناطق استان به صورت پایدار است.

آب ۱۸ روستا قطع است

وی اضافه کرد: در حوزه آب همچنان شاهد مشکلاتی هستیم به طوری که آب ۱۸ روستا به دلیل عدم فروکش‌کردن سیلاب و استقرار تاسیسات تامین آب‌ این روستاها در بستر رودخانه امکان تعمیر نداشته و وصل نشده است اما آبرسانی به صورت سیار در حال انجام است. 

راه برخی روستاهها قطع است

وی افزود: راه روستایی تعداد محدودی از مناطق نیز همچنان مسدود است و عوامل راهداری در تلاش هستند تا انسداد آن‌ها را رفع کنند ضمن اینکه محور جاسک -بشاگرد که به علت طغیان رودخانه فصلی مسدود شده بود باتلاش راهداران بازگشایی شده است. 

هشدار سطح زرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی ثبت شده با ۱۰۸ میلی‌متر بارندگی مربوط به ایستگاه شیخ‌عالی در شهرستان حاجی‌آباد بود که کمترین خسارت را به همراه داشت، عنوان‌کرد: وضعیت هشدار بارندگی در استان در سطح زرد است و همچنان از صبح شنبه شاهد تداوم بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق مستعد استان خواهیم بود و احتمال بروز رگبار باران همراه با رعد و برق و وقوع تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک نیز وجود  دارد. 

وی خاطرنشان کرد: دامنه اثر تداوم فعالیت سامانه بارشی، شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک، میناب رودان و ارتفاعات مرکزی، غربی و سواحل است و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی یا خسارت بر اثر تندباد لحظه‌ای یا گردوغبار همراه با کاهش میدان دید وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تاکید‌کرد: در حوزه دریایی نیز وضعیت هشدار زرد را شاهد هستیم و مواج بودن دریا به دلیل وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی پیش‌بینی شده است  که توصیه می‌شود مردم در جزایر هرمز، قشم، لارک، هنگام و کیش از انجام فعالیت‌های تفریحی و شنا پرهیز کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها به ویژه در بنادر غربی استان اندیشیده شود. 

     

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها