هواشناسی هرمزگان اعلام کرد:

احتمال بارش‌های رگباری و سیلابی شدن رودخانه‌ها/ از تردد در حاشیه‌ رودخانه‌ها بویژه در منطقه حاجی آباد و بستک خودداری کنید



هواشناسی هرمزگان اعلام کرد امروز نهم مرداماه در ساعات بعدازظهر و شب بارش‌های رگباری در استان تقویت می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، کارشناس هواشناسی استان گفت: با تقویت سامانه مونسونی در ساعاتی احتمال رگبار باران و رعد و برق همراه با تند باد لحظه‌ای وجود دارد که در برخی نقاط غربی و شمالی استان و ارتفاعات شرقی با سیلابی شدن رودخانه‌ها همراه خواهد بود.

مرضیه سی سی پور افزود: با توجه به شدت بارش در استان‌های همجوار، خطر ورود سیلاب از این مناطق در استان هرمزگان بویژه در مناطق غربی و شمالی وجود دارد.

وی گفت: در مناطق دریایی استان نیز افزایش باد جنوب شرقی موجب تلاطم دریا می‌شود، ضمن اینکه در ساعات بعدازظهر و شب با توجه به تاثیر سامانه بارشی و افزایش ابرناکی، احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد بویژه در جزایر غربی استان و نقاطی از تنگه هرمز نیز وجود دارد.

به گفته کارشناس هواشناسی استان، از لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری در بیشتر نقاط استان دما افزایش می‌یابد.

سی سی پور با اشاره به اینکه تاثیرات سامانه مونسونی تا روز چهارشنبه (۱۲ مرداد) در استان هرمزگان و استان‌های همجوار تداوم دارد، توصیه کرد با توجه به تداوم بارش‌های مونسونی در ساعات بعدازظهر و شب، مردم از رفت و آمد در حاشیه‌های رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بستک خودداری کنند.

وی همچنین توصیه کرد شناور‌های سبک نیز بویژه در ساعات بعدازظهر و شب از رفت و آمد در جزایر غربی استان و تنگه هرمز خودداری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها