هوای بندرعباس و بندرخمیر برای گروه‌های حساس، ناسالم است



کیفیت هوای دو شهرستان بندرعباس و بندرخمیر از عصر امروز به علت وقوع گرد و خاک در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش صبح ساحل، «مریم سلیمی زاده»، رئیس مرکز سنجش محیط زیست هرمزگان گفت: شاخص سنجش ذرات معلق در هوا در شهر بندرعباس به ۱۰۴ رسید که برای گروه‌های حساس ناسالم است.

رئیس مرکز سنجش محیط زیست هرمزگان افزود: شاخص سنجش ذرات معلق در هوا در بندرخمیر نیز ۱۹۷ است که در محدوده شرایط ناسالم قرار دارد.

«فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز توصیه کرد؛ کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران زمینه‌ای قلبی، تنفسی و آسم از رفت و آمد‌های غیرضروری خودداری کنند و فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. نوروزیان افزود: افرادی که بنا به ضرورت مجبور به خارج شدن از منزل هستند در فضای باز فعالیت‌های بدنی و فیزیکی نداشته باشند و حتماً از ماسک استفاده کنند.

«مرضیه سی سی پور»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به تاثیر توده گردوغباری از عرض‌های پایین و تداوم باد‌های ۱۲۰روزه در جنوب شرق کشور هوای استان امشب و فردا صبح غبار آلود خواهد بود. سی سی پور افزود: از ظهر فردا با توجه به افزایش باد از میزان گردوغبار کاسته خواهد شد، اما به تناوب تا روز‌های پایانی هفته جاری طی ساعاتی شاهد غبارآلود شدن آسمان خواهیم بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها