هشدار هواشناسی سطح زرد:

احتمال اختلال در فعالیت دریایی و تردد شناورهای سبک



رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: از اوایل وقت امروز (شنبه ۲۹ مرداد تا عصر سه شنبه یکم شهریور ۱۴۰۱) با وزش باد نسبتا شدید در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی متر (۵ پا) دریا در منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

محمد کاملی دیرستانی روز شنبه با اعلام هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد اظهار داشت: طبق پیش بینی های هواشناسی انجام شده احتمال اختلال در فعالیت دریایی شناورهای سبک، آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی وجود دارد.وی ادامه داد: توصیه می شود در این مدت، از رفت و آمد شناورهای سبک و فعالیت تفریحی در مناطق یادشده خودداری شود.


رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اضافه کرد: همچنین تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن کشتی های تجاری در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اندیشیده شود.

«معنا و مفهوم هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت نقطه ای است.»

کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری در ساعت های بعدازظهر در ارتفاعات استان هرمزگان ناپایداری وضعیت جوی پیش بینی می شود.

وی گفت: با توجه به ملایم بودن سرعت باد در جزایر خلیج فارس، در ساعت های صبحگاهی مه رقیق و در طول روز غبار محلی مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: همچنین در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش سرعت باد پیش بینی می شود. 

وی اظهار داشت: از لحاظ دمایی از اواسط هفته جاری در غالب مناطق استان افزایش یک تا دو درجه ای دما مورد انتظار است.

کاملی دیرستانی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۹ درجه و ۹۱ درصد و شهر قشم را ۳۷ و  ۸۵ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها