هشدار:

شناسایی بک مورد ابتلا به التور؛ شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به شناسایی بیمار التور در ایلام گفت: شیوع این بیماری برای این استان یک خطر بالقوه است و مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

    

به گزارش صبح ساحل، علی نیکونهاد، از شناسایی فرد مبتلا به بیماری التور در ایلام خبر داد و ضمن هشدار به شهروندان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اظهار داشت: التور یک بیماری حاد اسهالی است که عامل آن میکروب وبا است.

وی با بیان تبعات این بیماری گفت: علائم بیماری ناشی از سمی است که توسط میکروب در روده باریک افراد آلوده ترشح می‌شود. بنابراین میکروب از طریق مدفوع انسان در محیط پخش می‌شود و آب و غذا را آلوده می‌کند.

نیکو نهاد به علائم این بیماری اشاره و بیان کرد: اولین شکایت بیمار احساس پری و غرغر شکم است، به دنبال آن اسهال آبکی شدید، با دفعات اجابت مزاج غیرقابل شمارش بدون دل درد، دل پیچه و تب، همچنین استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، گرفتگی عضلات پشت ساق پا، عطش فراوان و فقدان خون در مدفوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه به علت ابتلای فرد شناسایی شده به بیماری التور در ایلام گفت: فرد مورد نظر مسافر بوده که در مرز مهران شناسایی و تحت درمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هیچ مورد ابتلا به التور در این استان شناسایی نشده اظهار کرد: از سال 1396 تاکنون تنها یک مورد ابتلا به این بیماری در استان شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به شهروندان ایلامی توصیه کرد:  از نوشیدن آب آشامیدنی ناسالم، خوردن غذاهای سرد و بین راهی پرهیز و با  شستن مناسب دست‌ها پس از استفاده از سرویس بهداشتی اقدام  که این موارد بهترین راههای مصون ماندن از این بیماری است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها