در پنجمین روز از هفته دولت؛

طرح آبرسانی به 12 روستا در سیریک به بهره‌برداری رسید



طرح آبرسانی به 12 روستا و یک شهر بخش بمانی شهرستان سیریک با حضور استاندار هرمزگان، مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان و نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از این پروژه ضمن قدردانی از اقدامات آبفا، گفت: افتتاح این پروژه پایان کار آبرسانی نیست و به اعتقاد ما آغاز کار برای پایداری آب مورد نیاز مردم است.
استاندار هرمزگان این اطمینان را به مردم داد که دولت با تمام ظرفیت مشکلات مردم بویژه در حوزه آبرسانی را حل خواهد کرد. دوستی افزود: تامین آب پایدار اولویت من در استان هرمزگان است و کمک می کنیم پروژه های این بخش در زمان کوتاه به سرانجام برسد. استاندار هرمزگان ابراز امیدواری کرد، با وفاق و همدلی فعلی  شاهد تاثیرگذاری آن در زندگی توام با آرامش مردم باشیم.
  

اعتبار 1500 میلیاردی برای اجرای طرح آبرسانی بمانی

«عبدالحمید حمزه پور»، مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان نیز با اشاره به حمایت ویژه و پیگیری مستمراستاندار در اجرایی شدن این طرح، گفت: طرح آبرسانی به بخش بمانی به عنوان مصوبه سفر استاندار 12 روستا و یک شهر (کوهستک) را از تنش آبی نجات داد.
حمزه پور افزود: سیریک یکی از فقیرترین شهرستان های هرمزگان در منابع آبی زیرزمینی و سطحی است و برای تامین نیازهای آن باید از منابع آبی دشت های همجوار و یا شیرین سازی آب دریا بهره گرفت که در اجرای این طرح از ظرفیت منابع آبی دشت همجوار استفاده شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: آب و فاضلاب هرمزگان با هدف تامین نیاز آبی مردم این شهرستان از تمام توان خود استفاده و با عمل به پیمان دولت مردمی و استاندار جهادی آن که یک روز در انجام پروژه های آبرسانی نباید تاخیر کرد، در آخرین ماه تابستان با تکمیل طرح آبرسانی به بخش بمانی شرایط تامین آب پایدار این منطقه را فراهم کرد.
حمزه پور ادامه داد: برای انتقال آب از دشت کریان تا بخش بمانی سیریک 31 کیلومتر خط انتقال اجرا شد تا مردم این منطقه طعم شیرین آب پایدار را در تابستان گرم بچشند. وی با بیان اینکه سرعت تکمیل این پروژه در نوع خود بی نظیر بود، گفت: سرعت اجرای آبرسانی به بخش بمانی با حمایت ویژه دولت در سال جاری فراتر از انتظار بود بطوریکه عملیات حفر و تجهیز  دو حلقه چاه در مدت زمان یک ماه به سرانجام رسید و نمونه ای از عزم جدی دولت برای تامین نیاز آبی مردم سیریک را به نمایش گذاشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به دیگر اقدامات انجام شده در تحقق این پروژه افزود: این پروژه با اجرای 1400 متر خط انتقال برق، 1400 متر جاده دسترسی، دو حلقه چاه عمیق با دبی 60 لیتر بر ثانیه معادل 5200 متر مکعب در شبانه روز و 31 کیلومتر خط انتقال به سرانجام رسید تا یادگار دولت سیزدهم و عملی شدن مصوبه سفر استاندار در شهرستان سیریک شود. حمزه پور اعتبار هزینه شده برای این پروژه را یکهزار و 500 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی در ادامه به دیگر اقدامات آبفا در راستای پایداری آب شهرستان سیریک اشاره کرد و افزود: آب شیرین کن زیارت از دیگر ظرفیت هایی است که در آینده ای نزدیک وارد مدار بهره برداری می شود.
به گفته مدیرعامل آبفا پروژه مذکور بر کل شهرستان تاثیر می گذارد و باعث خواهد شد تا مردم این منطقه پس از سال ها تحمل کم آبی به آرامش خاطر نسبی دست پیدا کنند. 
گفتنی است، با اجرای طرح آبرسانی به بمانی سیریک جمعیتی بالغ بر 11 هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند شدند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها