مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان:

در کنکور هم امسال شاهد رتبه های دورقمی و تک رقمی منطقه‌ای بودیم


نویسنده: صبح ساحل

«محمد قویدل»، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان عملکرد ۶ ماهه تصدی مسئولیت در این اداره را تشریح کرد.
  
به گزارش صبح ساحل، وی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنرگفت:  نگاه استاندار هرمزگان به حوزه آموزش و پرورش همواره یک نگاه عملیاتی بوده‌است و مهندس دوستی اداره آموزش و پرورش را در حوزه اجرایی همراهی می‌نمایند. 
قویدل در خصوص محورهای فعالیت اصلی اداره آموزش و پرورش در استان گفت: ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در کلیه سطوح آموزشی و خصوصا مدارس
محل تحقق شاخص‌های آموزشی در محیط مدارس است.
وی افزود: اجرایی کردن سند تحویل بنیادین در اموزش و پرورش یکی دیگر از این محورهاست که این سند و برنامه‌های تحولی در آموزش و پرورش خواسته اصلی بسیاری از فرهنگیان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان عنوان کرد: توسعه و بسط عدالت آموزشی به لحاظ وجود مرز دریایی و وجود جزایر در استان آموزش و پرورش را از لحاظ توزیع منابع آموزشی با مشکل مواجه میکند و اقلیم استان بر خدمات‌دهی ما تاثیر دارد و بنابراین برای رسیدن به عدالت آموزشی در سطح متوسط نیاز به برنامه‌هایی داریم.
وی اضافه کرد: معمولا مناطق شرق استان با توجه به فاصله روستاها از یکدیگر و مراکندگی روستاها وجود دارد و برای کاهش افت آموزشی و تحصیلی در زمان کرونا از این موضوع به عنوان یک فرصت استفاده کردیم و با تعریف پایگاه های کیفیت بخشی به طور متمرکز و با استفاده از دبیران مجرب و مشاورین خبره از سال قبل آغاز کردیم و متوجه شدیم که در نتایج کنکور و نتایج امتحانات تاثیر بسیار مثبتی داشت و نتایج پژوهشی نشان میداد بیشتر این پیشرفت ها در مناطقی بوده که امکانات ِآموزشی خوبی نداشتند و ما توانستیم با استفاده از آموزش مجازی این مهم را محقق کنیم.
قویدل اظهار کرد: در کنکور هم امسال شاهد رتبه های دورقمی و تک رقمی منطقه‌ای بودیم که بعد از جمعبندی به رسانه‌ها اعلام خواهیم نمود.
وی ادامه داد: در حوزه مردمی سازی در دولت سیزدهم که دولت مردمی است کارهای بسیاری انجام شده و مثلا فضاهای ورزشی را در طرح آزادسازی فضاهای ورزشی در اختیار خانواده ها دادیم که روزهای پنجشنبه خانواده ها و فرزندانشان از این فضاها استفاده کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان  با بیان اینکه تاکنون تعمیرات اساسی، تعمیر میزونمیکت و ... قریب به ۱۰۰ واحد آموزشی با ظرفیت گروه‌های جهادی انجام شده است گفت: از شروع سال تحصیلی آینده پس از یک وقفه دوساله که آموزش به صورت مجازی و نیمه حضوری برگزار می‌شد، آموزش ما کاملا به صورت حضوری خواهد بود و همزمان با سراسر کشور جشن شکوفه‌ها در ۳۱ شهریور و آغاز سال تحصیلی در دوم مهرماه در هرمزگان آغاز خواهد شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها