کاهش کیفیت هوا در بندرعباس/ هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است



کیفیت هوای بندرعباس از ساعات ظهر امروز به شدت افت کرده است.

 

به گزارش صبح ساحل، گرد و غبار شدید از پیش از ظهر امروز کیفیت هوای بندرعباس را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

بنابر اعلام محیط زیست شاخص کیفیت هوا در ساعت 16 امروز 110 بوده است. این شاخص برای گروه‌های حساس ناسالم است. سالخوردگان، خردسالان، بیماران قلبی و ریوی و مادران باردار از حضور در هوای باز خودداری کنند.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان نیز صبح امروز گفت: با توجه به تقویت بارش‌ها در ارتفاعات و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از رفتن به مناطق مرتفع و رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌ها بویژه در مناطق شمالی و غربی استان خودداری شود.

وی گفت: وقوع این ناپایداری‌ها در ارتفاعات مرکزی استان نیز انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در بیشتر مناطق دریایی استان شرایط رفت و آمد‌های دریایی مساعد خواهد بود و در ساعات بعدازظهر تنگه‌ هرمز کمی مواج پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: صبح فردا در مناطق دریای عمان و تنگه‌ هرمز افزایش سرعت باد جنوب شرقی موجب متلاطم شدن دریا می‌شود.

همچنین روز گذشته  مدیریت بحران استانداری هرمزگان با توجه به شرایط آب و هوایی پیش‌بینی شده برای روزهای یکشنبه و دوشنبه که موجب بارش‌های رگباری در ارتفاعات این استان می‌شود، هشدار جوی سطح نارنجی صادر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهارکرد: براین اساس احتمال مخاطره‌هایی نظیر رگبار باران و رعد و برق همراه با تندباد لحظه‌ای و تگرگ و گرد و خاک از بعد از ظهر یک‌شنبه تا پایان روز دوشنبه وجود دارد.

 

منابع: فارس، صداوسیما، ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها