تساوی ایران برابر قهرمان آفریقا؛ کی‌روش این‌بار به سنگال نباخت



تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی خود به مصاف سنگال، قهرمان آفریقا رفت که این بازی در پایان با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

به گزارش صبح ساحل، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی خود با کارلوس کی‌روش در ورزشگاه موشن اینوست آرنا وین به مصاف تیم فوتبال سنگال رفت. در این بازی که تیم ایران با لباس سفید و سنگال با لباس سبز در زمین حاضر شده بود، سرمربی ایران از سیدحسین حسینی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدمجید حسینی، احسان حاج‌صفی، احمد نوراللهی، سعید عزت‌اللهی، میلاد سرلک، علی قلی‌زاده، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی در ترکیب اولیه خود استفاده کرد.

کارلوس کی‌روش در این بازی تیم ایران را با ۷ تغییر راهی زمین مسابقه کرد که حضور چهار بازیکن در پست هافبک دفاعی از جمله نکات قابل توجه در این دیدار بود.

در آن سوی میدان نیز دینگ، سیسه، کولیبالی، فورموس، نامپالیس مندی، یاکوبس، گانا گی، اسماعیلا سار، دیاتا، دیا و مانه بازیکنانی بودند که در ۴۵ دقیقه نخست در ترکیب سنگال قرار گرفتند.

کارلوس کی‌روش که قبل از این بازی با تیم ملی فوتبال مصر در فینال جام ملت‌های آفریقا و بازی نهایی صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ برابر سنگال شکست خورده بود، انگیزه بسیاری برای برتری مقابل آلیوسیسه و شاگردانش در این دیدار داشت. 

در ابتدای این بازی شوت حسین کنعانی‌زاده از داخل محوطه جریمه از بالای دروازه سنگال به شکل خطرناکی بیرون رفت تا تیم ملی برای حریف خود خط و نشان بکشد.

در ابتدای این نیمه بازیکنان سنگال تا آستانه فروپاشی دروازه ایران پیش رفتند که توپ بعد از عبور از سنگربان ایران توسط دفاع و از روی خط دروازه به زمین بازی بازگشت. دقایقی بعد سنگال بازهم در موقعیت گل قرار گرفت که این بار سیدحسین حسینی در مصافی تک به تک موفق عمل کرد و دروازه ایران را نجات داد. 

ادریسا گانا در دقیقه ۳۳ با خطا روی احمد نورالهی اولین کارت زرد این دیدار را دریافت کرد.

در ۴۵ دقیقه اول این بازی تیم ملی فوتبال ایران فرصت خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد نکرد و بیشتر سعی در کنترل بازی داشت. در این نیمه سید حسین حسینی در چند موقعیت برابر شوت‌های بازیکنان سنگال موفق عمل کرد تا این نیمه با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

   

آمار نیمه نخست دیدار ایران و سنگال

تساوی ایران برابر قهرمان آفریقا؛ کی‌روش این‌بار به سنگال نباخت

با شروع نیمه دوم کی‌روش تیم ملی را با چند تغییر روانه میدان کرد، در ۴۵ دقیقه دوم محمدحسین کنعانی زادگان، کریم انصاری فرد، سعید عزت اللهی و میلاد سرلک از زمین بازی خارج شدند و مرتضی پورعلی گنجی، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی و سامان قدوس وارد بازی شدند.

در دقیقه ۵۴ سنگال در موقعیت صددرصد گلزنی قرار گرفت اما احسان حاج‌صفی توپ را از روی خط دروازه با پشت پا برگرداند تا کار همچنان بدون گل ادامه پیدا کند اما دقایقی بعد پورعلی گنجی در دقیقه ۵۵ و روی ارسال یاکوبس به اشتباه دروازه ایران را باز کرد تا بازی تا این لحظه یک بر صفر به سود سنگال شود. 

لحظاتی بعد ایران تا آستانه فروپاشی دروازه سنگال پیش رفت اما ارسال سریع حاج‌صفی از سامان قدوس عبور کرد تا یک موقعیت مسلم گلزنی از دست شاگردان کی‌روش برود. کی‌روش در این لحظه دست به تغییر دوباره در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران زد و با تصمیم سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مهدی طارمی جای خود را به سردار آزمون داد. 

آزمون دقایقی بعد از ورود خود به زمین بازهم در نقش یک گلزن ظاهر شد و در دقیقه ۶۵ روی ارسال احسان حاج صفی با ضربه سر دروازه سنگال را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود. 

در دقیقه ۷۷ سنگال در دو مرحله روی دروازه تیم ملی فوتبال ایران خطرناک ظاهر شد که سیدحسین حسینی مانع گلزنی حریف شد. در دقیقه ۸۳ سنگال بازهم فرصت گلزنی داشت اما بازهم حسینی با پا مانع گلزنی این تیم شد.

این بازی در پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها