تعیین تکلیف هفت طرح نیمه تمام گردشگری در کیش



سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امسال در راستای توسعه فعالیت ها و خدمات، هفت طرح نیمه تمام گردشگری این جزیره تعیین تکلیف شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مرتضی رمضانی گالشی اظهار کرد: در این جزیره ۴۸ طرح گردشگری نیمه تمام وجود دارد که از سال های گذشته به علت های مختلف از جمله مشکلات مالی سرمایه گذاران عملیات اجرایی آنها متوقف شده بود.
وی با اشاره به اینکه تمام این طرح ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است افزود:طرح ها در بخش های مختلف از جمله هتل ها، دهکده های گردشگری و تک برندهای گردشگری پروانه احداث و ایجاد گرفته اند.
رمضانی گالشی یادآور شد: سازمان منطقه آزاد کیش به منظور توسعه فعالیت ها، خدمات گردشگری و همچنین جذب سرمایه گذاری ها امسال هفت مورد از این طرح ها را تعیین تکلیف کرده است.
وی اضافه کرد: در برخی از این طرح ها سرمایه گذارانی که توانایی ادامه عملیات اجرایی را نداشتند خلع ید شده و برخی دیگر نیز  با حمایت های مختلف فعالیت خود را مجددا شروع کرده اند.
سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه ازاد کیش یادآور شد: این حمایت ها در بخش های مختلف از جمله معرفی سرمایه گذاران به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات مورد نیاز و معرفی برای مشارکت در سرمایه گذاری است.
وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد کیش توسعه گردشگری در این جزیره را در سه محور توسعه، رونق، بازار یابی و دیپلماسی دنبال می کند افزود: برای تحقق این اهداف سه برنامه کوتاه، میان، و بلند مدت در سه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، نظارت بر خدمات گردشگری و توسعه گردشگری و میراث فرهنگی تدوین شده است.
نیمه اول امسال ورود مسافران به این جزیره با ۳۸ درصد افزایش به ۷۸۹ هزار و ۳۷۸ نفر رسیده که ۶۳۷ هزار و ۸۶۶ نفر به وسیله هواپیما و ۱۵۱ هزار و ۵۱۲ نفر از مسیر دریا به این جزیره وارد شده اند.
این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.
جزیره کیش با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها