دلار باعث افزایش قیمت خودرو شد+ لیست قیمت خودروها



بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از شدت گرفتن روند افزایش قیمت‌ها در این بازار است.

    

به گزارش صبح ساحل، با جهش قیمت ارز در ۲۴ ساعت گذشته روند قیمت‌ها در بازار خودرو نیز صعودی شد به طوری که در بین خودروهای پراید مدل ۱۳۱ آن از ۱۸۳ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۸۴ میلیون تومان رسیده است.

در بین خودروهای پژو نیز این جهش قیمت‌ها اتفاق افتاده‌است به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ از ۲۸۸ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۹۲ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای کوییک نیز در این مدت گران شدند به طوری که کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ از ۱۹۱ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۹۲ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز در این مدت ۲ میلیون تومان گران شده است و ۱۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

      

خودروسازان تقاضای افزایش قیمت دارند

اعتماد نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که بار دیگر قرار است خودروسازان تقاضای افزایش قیمت محصولات‌شان را به ستاد تنظیم بازار ارایه کنند، سال‌هاست شرکت‌های داخلی خودروساز که به صورت انحصاری فعالیت می‌کنند با این اقدام راهی برای افزایش قیمت خودرو پیدا کرده‌اند و به نوعی با تحت فشار قرار دادن شورای رقابت در گذشته و ستاد تنظیم بازار در حال حاضر خواستار گران‌تر شدن تولیدات خود هستند.

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در این باره به «اعتماد» گفت: در کجای دنیا یک شرکتی با زیان خودرو تولید می‌کند و دولت هم خواستار افزایش تولیدات آن است؟

ین کارشناس خودرو در مورد تقاضای مجدد خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو نیز خاطرنشان کرد: مشکلات خودروسازان با این افزایش هم حل نخواهد شد و تنها عمق مشکلات بیشتر می‌شود، در حال حاضر هزینه خودروسازان به‌شدت رشد داشته و دولت نیز برای آنها تعهد ایجاد می‌کند و به صورت دستوری اعلام می‌کند که باید ۴۰ درصد بیشتر فروش داشته باشند این در حالی است که زمانی که خودروساز منابعی ندارد و قادر به افزایش تولید نیست و تنها بدهکارتر می‌شود و هزینه مالی بیشتری برایش به دنبال دارد و کسی هم دیگر به راحتی به این خودروسازها قرض نمی‌دهد.

  

  

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

سیگنال بازار ارز به بازار خودرو/ جهش قیمت‌ها شدت گرفت

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها