سومین قطار ترانزیتی روسیه به بندرعباس رسید



مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: سومین قطار ترانزیتی حامل کودپتاس از روسیه وارد بندرعباس مرکز استان هرمزگان شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، حمید گوگوچانی افزود: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری نیز ۲ قطار دیگر به ترتیب با ۳۷ و ۳۹ واگن، حامل کودپتاس از روسیه وارد بندرعباس شده است.

وی ادامه داد: در مجموع یک میلیون تُن کودپتاس به مقصد هندوستان از ایستگاه سولین کامز روسیه بارگیری شده و به سمت ایران در حال حرکت است.

گوگوچانی اظهار کرد: این قطارها پس از حرکت از روسیه از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان عبور کرده و با طی مسیری به طول سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر به مرز سرخس در ایران رسیده و پس از آن نیز حدود یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر از سرخس تا بندرعباس را طی می کنند.

مدیرکل راه آهن هرمزگان تصریح کرد: با همکاری بسیار خوب گمرک و اداره کل بنادر و دریانوردی استان، مراحل حمل با کشتی به مقصد هندوستان نیز در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

گوگوچانی خاطرنشان کرد: درآمد حمل بار ترانزیتی در شبکه ریلی چهار برابر حمل بار معمولی و داخلی است و این درآمد ملی به صورت ارزی است که از اهمیت بیشتری برای کشور برخودار است.

این مسوول یادآور شد: علاوه بر درآمد نقدی ارزی، این موضوع جایگاه راهبردی ایران و استان هرمزگان در اقتصاد کریدور شمال جنوب را نیز نشان داده و تثبیت می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها