در شش ماهه نخست سال:

جابه‌جایی بیش از ۱۴۷ هزارتُن کالای غیرنفتی در بندر شهید باهنر



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: ۱۴۷ هزار و ۲۵۰ تُن کالای غیرنفتی طی شش ماهه نخست امسال در این بنادر، کاپوتاژ (حمل و نقل) شده که نسبت به سال گذشته ۴۲۴ درصد رشد داشته است.

   

به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا محمدحسینی تختی روز سه‌شنبه در تشریح فعالیت‌های عملیاتی ۶ ماهه بنادر شرق هرمزگان اظهار داشت: یک میلیون ۲۲۶ هزار و ۵۳۴ تُن از انواع کالای نفتی و غیرنفتی طی ۶ ماه نخست امسال از بنادر شرق هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است.

وی عمده کالای غیرنفتی کاپوتاژ شده در این بنادر را مواد معدنی و افزود: از یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۵۳۴ تُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شده عمده‌ترین آنها شامل کالای اساسی، میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، مشتقات نفتی،گازی و ماشین آلات صنعتی بوده است.

  

رفت و آمد بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ فروند انواع شناورها به این بنادر

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان همچنین از پهلوگیری ۹ هزار و ۸۱۲ فروند انواع شناورها در بنادر شرق هرمزگان خبر داد و گفت: در این مدت ۱۲۹ فروند شناور بالای هزار تُن و ۹ هزار ۶۸۳ فروند شناور زیر یکهزار تن در این بنادر پهلو گرفته‌اند.

محمدحسینی تختی در بخش دیگری از سخنان خود به جابجایی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از ابتدای سال جاری تا نیمه مهرماه امسال در بنادر شرق هرمزگان اشاره کرد.

به گفته وی؛ با جابه‌جایی یک میلیون ۲۹۸ هزار و ۸۰۰ نفر مسافر و گردشگر از طریق این مسیر دریایی ۶۴ درصد افزایش نسبت به مدت سال گذشته به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان بیان‌ کرد: در بندر هرمز نیز ۳۸۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر و گردشگر جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰درصد افزایش داشته است.

محمدحسینی تختی اضافه کرد: در مسیر دریایی بین‌المللی بندر شهید باهنر به مقصد بندر شارجه نیز با انجام ۲ سفر در هفته ۹ هزار و ۷۰۰ نفر مسافر در این بازه زمانی جابه‌جا شده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها