نماینده مردم هرمزگان در مجلس:

مدیران جای کشاورزان بنشینند تا صدای آنها شنیده شود



نماینده مردم هرمزگان در مجلس خطاب به کشاورزان و صیادان  گفت: مطمئن باشید که من نماینده و دیگر نمایندگان ، مشکلات شمارا حس و درک کردیم،در کنار شما و  به‌نوعی هم‌نوا و هم‌صدا با شما هستیم.


احمد مرادی که در بین معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و دیگر مسوولان در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان سخن می گفت افزود:  هرمزگان دارای موقعیت‌های مختلفی در حوزه صید و صیادی، گردشگری ، تجارت و بازرگانی دارد و برای این استان دارای جمعیت یک و میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نباید دغدغه و مشکلات  بیکاری باشد.وی با طرح چند سؤال گفت: این حلقه مفقوده کجاست ؟ چه کسانی  باید این کارها را سروسامان دهند؟ مرادی ادامه داد:  توقع مردم  از نماینده مجلس این است که  قانونی خوبی وضع کنیم و مجریان و دستگاه‌های اجرایی آن را  به اجرا درآورند ، این اتفاق در طول در طی عمر  ۴۳ انقلاب افتاده است ولی مشکلات حل‌نشده است.


نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه  آن فهم و درکی که کسی در میدان  کشاورزی و صیادی هست  فرد دیگری متوجه نمی‌شود  عنوان کرد: اگر کشاورز و صیادی در مراسمی 10 ساعت حرف بزند مسئولی  حرف او را درک نمی‌کند مگر اینکه   آن مدیر و مسئول در هر تصمیمی خود را جای او بگذارد. مرادی افزود: تاکنون این موضوع پیش نیامده  و مشکلات همچنان  در کشور ما حل‌نشده است. وی اظهار داشت: نمی‌دانیم چرا  گوشه‌ای از کشور فردی اشتباهی از او سر می‌زند هرمزگان باید جواب پس دهد مانند وضعیت  سوخت که  مجلس مصوب کرد رئیس دولت  در برنامه 4 و 5 و 6 عنوان کرده است که چاه‌های کشاورزی برقی شود  این‌همه کشاورز متهم به قاچاق سوخت نکنید ولی تاکنون دولت این طرح را انجام نداده است. مرادی به بحث الگوی کشت اشاره‌ای داشت و ادامه داد: باید نگاه‌ها مسئولان عوض شود تا  خیلی چیزها  تغییر کند،الگوی کشت در حد قانون و تصمیم و بخشنامه نباشد اگر با کشاورز همراه باشید و درست آن را  توجیه شود نتیجه خوبی در این طرح به دست می‌آورید.

 
 نیازمند انجام اقدامات اقناعی در میان کشاورزان هستیم


امام‌جمعه بندرعباس نیز در سخنانی  اقناع افکار عمومی برای اجرای الگوی کشت را مهم دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های جدی من برنامه‌ریزی مدون در حوزه الگوی کشت متناسب با ظرفیت‌ها و اقلیم منطقه‌ای بود که خوشبختانه با حمایت مسئولان این حرکت شکل‌گرفته است اما نیازمند انجام اقدامات اقناعی در میان کشاورزان هستیم.حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده اظهار داشت: تا صادرات پشتوانه کشاورزی نباشد بسیاری از چالش‌ها نخواهد شد ولی اگر پشتوانه صادرات را برای کشاورزی در نظر بگیریم، می‌توان انتظار یک کشاورزی توسعه‌یافته و موفق را داشت.

 
 ما تاوان بی تصمیمی دولت‌های قبلی هستیم


استاندار هرمزگان  در این جلسه با برشمردن عملکرد دولت سیزدهم گفت: اعتبارات امسال در بخش کشاورزی 4 برابر شده است دولت ،در این موضوع خوب عمل کرده و خودم در این زمینه مدعی هستم . مهدی دوستی  ادامه داد: از زمان تشکیل شیلات در زمان قاچار مراکز جایگزین ذخایر در جنوب نبوده است  و در سفر  رئیس‌جمهور در  23 آبان سال گذشته  به هرمزگان مصوب شد  3 مرکز مزرعه میگو ایجاد شود که  کار ساخت آن شروع‌شده است.
 وی افزود: دولت سیزدهم دولت تصمیم هست ما تاوان بی تصمیمی دولت‌های قبلی هستیم ، دولت قبلی بدهی زیاد به بار آورد است. دوستی اضافه کرد:۹۰ درصد تولید رهاشده طرح زیستگاه‌ها در این دولت اجرا شد

 
اصلاح الگوی مصارف آبی و الگوی کشت


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: امروزه اصلاح الگوی مصارف آبی و الگوی کشت یکی از ضرورت‌های مهم  موجود در حوزه کشاورزی است که باید حتما مورد توجه همگان باشد.عباس مویدی افزود: امروز که در آغاز سال زراعی هستیم کشاورزان ما  باید با در نظر گرفتن الگوی کشت مناسب و متناسب با اقلیم خود اقدام به کشت محصول کنند و از کاشت محصولاتی نیاز آبی بالایی دارند پرهیز کنند ، چرا که با شرایط حاکم بر منابع آب کشور و استان کشت محصولات آب‌بر توجیهی ندارد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها