شکایت از گوگل برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران



شرکت گوگل به دلیل جمع‌آوری اطلاعات میلیون‌ها کاربر بدون کسب رضایت آن‌ها متهم شد.

به گزارش صبح ساحل، دفتر دادستانی کل تگزاس در بیانیه ای اعلام کرد که این ایالت از گوگل به اتهام جمع آوری داده های بیومتریک میلیون ها تگزاسی بدون کسب رضایت از آن‌ها شکایت کرده است.

در این شکایت آمده که شرکت‌هایی که در تگزاس فعالیت می‌کنند بیش از یک دهه از جمع‌آوری چهره‌ها، صداها یا سایر داده‌های بیومتریک افراد بدون رضایت پیشرفته و آگاهانه منع شده‌اند. در سرپیچی آشکار از این قانون، حداقل از سال 2015، گوگل داده‌های بیومتریک را از تعداد بی‌شماری تگزاسی جمع‌آوری کرده و از چهره و صدای آنها برای خدمت به اهداف تجاری خودش استفاده کرده است. در واقع، در سراسر ایالت، مردم تگزاس به گاوهای نقدی ناخواسته تبدیل شده اند که توسط گوگل برای کسب سود دوشیده می شوند.

در بیانیه آمده که این مجموعه داده ها از طریق محصولاتی مانند گوگل فوتوز، گوگل اسیستنت و نست هاب مکس جمع آوری شده است.

گوگل اعلام کرد که با این شکایت مبارزه خواهد کرد و گفت که کاربران این سرویس ها این گزینه را دارند که ویژگی جمع آوری داده های بیومتریک را خاموش کنند.

این شکایت یکی از چندین شکایتی است که توسط ایالت ها علیه گوگل به اتهام اعمال ناعادلانه در رابطه با حریم خصوصی ارائه شده است. تگزاس، ایندیانا، ایالت واشنگتن و ناحیه کلمبیا در ماه ژانویه از گوگل به دلیل آنچه که آن‌ها شیوه های ردیابی موقعیت مکانی فریبنده نامیدند که به حریم خصوصی کاربران تجاوز می کند، از این شرکت شکایت کردند.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها