سهم 62 درصدی تصادفات جاده‌ای مهرماه در هرمزگان مربوط به خودروهای سواری است

37 قربانی در مرکب‌های مرگ



سوانح جاده‌ای در هرمزگان جان 37 نفر را در مهرماه سال جاری گرفت.این آمار براثر 35 تصادف رخ‌داده است. در این مدت 161 نفر در 125 تصادف مجروح و روانه بیمارستان شدند. همچنین صاحبان 55 دستگاه  خودرو نیز براثر تصادف زیان مالی دیدند.


رئیس پلیس‌راه هرمزگان علت تصادفات جاده ای برون شهری را عدم توجه به جلو ، تخطی از سرعت مطمئنه ، عدم رعایت حق تقدم و انحراف به چپ ذکر کرد. سرهنگ مهدی نیکبخت 62 درصد تصادفات را مربوط به سواری، 19درصد موتورسیکلت، 11درصد کشنده و کامیون ، 10درصد وانت ، یک درصد اتوبوس، یک درصد شتر و... عنوان کرد و گفت: بیشترین تصادفات در ماه گذشته در ساعات 16 تا 22 رخ‌داده است. وی تصادفات را با شتر 4 مورد خواند که در این مورد یک نفر جان باخت و 3 نفر دیگر مجروح شده است.  

 
  حادثه تلخ براثر عدم توجه به جلو راننده آمبولانس


رئیس پلیس‌راه هرمزگان در رابطه با  تصادف مرگبار  آمبولانس با اتوبوس در محور کهورستان- بستک گفت: این حادثه در ساعت  ۱۹ و ۲۰ دقیقه دوم آبان ماه جاری  به علت عدم توجه به جلو از جانب راننده آمبولانس رخ‌داده است. سرهنگ نیکبخت افزود: این آمبولانس با چهار سرنشین  از بندرعباس راهی بستک بوده است  که در محور بندرعباس به کهورستان حوالی روستای درگور به عقب یک دستگاه اتوبوس در حال تردد برخورد کرد.وی ادامه داد: در این حادثه یکی از سرنشینان خانم، جان باخت و مابقی سرنشینان مجروح و برای ادامه روند به بیمارستان بندر خمیر منتقل  شدند .

 
  عدم استفاده از کلاه ایمنی در اکثر موتورسواران جان‌باخته


رئیس پلیس‌راه هرمزگان مهم‌ترین نكته براي جلوگيري از وقوع تصادفات را  رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و پرهيز از ارتكاب تخلفات رانندگي عنوان کرد و گفت:  تخلف رانندگي زماني رخ مي‌دهد كه قوانين و مقررات رانندگي ناديده گرفته شود ، از مصاديق رعايت قوانين و مقررات رانندگي بستن كمربند ايمني، سرعت مطمئن،پرهيز از رانندگي در شرايط نامناسب جسمي و خستگي، عدم خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات در حین رانندگی و... است. سرهنگ نیکبخت با اشاره به مرگ‌ومیرهای ناشی از موتورسیکلت نیز اظهار داشت: کلاه ایمنی، محافظ جان موتورسواران و ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات تهدیدکننده آنان به شمار می‌آید و استفاده از  این وسیله  برای محافظت سر موتورسوار در برابر ضربات ناشی از تصادفات است.
وی بابیان اینکه  19 درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به  موتورسیکلت  بوده است تصریح کرد:  بخش عمده‌ای از موتورسواران جان‌باخته چه مقصر و چه غیر مقصر از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند.با توجه به اینکه سر انسان در تصادفات بیشترین احتمال آسیب‌دیدگی را دارد، بنابراین محافظت از آن در برابر بارهای ضربه‌ای دارای اهمیت فراوانی است زیرا شواهد و آمارها حاکی از آن است که مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیر در تصادفات جاده‌ای ضربه وارده به سر بوده و موارد بسیاری به خاطر این مورد مشاهده‌شده است.


این مقام مسئول به خانواده‌ها در خصوص استفاده فرزندان کم سن و سال آن‌ها از موتورسیکلت هشدار داد و گفت: از والدین می‌خواهیم تا زمانی که فرزندان آن‌ها به سن قانونی نرسیده و گواهینامه موتورسیکلت دریافت نکردند این وسیله را در اختیار آن‌ها قرار ندهند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها