سرنوشت وزیر صمت؛ استعفا یا استیضاح؟



معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت شایعات فضای مجازی درباره استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت را تکذیب کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، «محمدجواد حاجی حسینی» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت در توییتی نوشت: تولید شایعات مستمر این روزها در خصوص استعفای وزیر صمت به علت ترس بدخواهان از تعاملات فنی و کارشناسی بین دولت مردمی و مجلس انقلابی است.

وی افزود: بار کج تخریب‌ها و کارشکنی‌های غیرمنصفانه با این ترفندهای کهنه به جایی نخواهد رسید.

 

تکذیب شایعات فضای مجازی درباره استعفای وزیر صمت

 

شنیده ها و شایعات از وزارت صمت مبنی براین است که سید رضا فاطمی امین وزیر صمت، بزودی استعفا خود را تحویل هیات دولت خواهد داد و تا زمان معرفی وزیر جدید سرپرست این وزارت خانه علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت خواهد شد.

این شایعه در حالی در فضای مجازی در حال انتشار است که همچنان حمایت ها از وزیر صمت دولت سیزدهم درحال جریان است.

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان صنعت خودرو معتقد هستند که وزارت صمت در دولت سیزدهم ضعیف ترین وزارت از نظر عملکردی بوده است. اگر اساس عملکرد وزارت صمت را مبنی بر رشد و توسعه صنعت خودرو قرار دهیم، این موضوع مورد تایید قرار خواهد گرفت.

زیرا، آمار تولید خودروسازان در شش ماهه نخست سال کاهش تیراژ را نشان و واردات خودرو نیز علیرغم یکسال مناقشه تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده و التهاب بازار خودرو همچنان رو به افزایش است. هرچند سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت، سابقه قابل توجهی در اسقاط خودرو کشور داشته است، با وجود یکسال فرصت جهت حل مشکلات این بخش در دولت سیزدهم، شاهد هستیم که تاکنون اقدام مثبتی در این زمینه انجام نشده است.

از دولت دوازدهم بحث ورود خودرو به بورس مطرح بوده است، در زمان سکان داری سید رضا فاطمی امین به وزارت صمت این مقوله به صورت آزمایشی عملیاتی شد. بنابراین وزیر صمت نمی تواند این موضوع را مصادره به مطلوب در زمان دفاع از عملکرد خود کند.

هرچند که در خانه ملت دوگانگی و اختلاف نظر در خصوص استیضاح وزیر صمت وجود دارد، امروز حجت الاسلام سید سلمان نماینده مردم ارومیه در مجلس شواری اسلامی بیان کرده است؛ «شاهد تغییرات اصلاحی در عملکرد وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت هستیم، بنابراین در شرایط فعلی استیضاح وزیر صمت به مصلحت کشور نیست و شخصا موافق استیضاح نیستم.»

با توجه به شایعات عدیده در خصوص استعفا وزیر صمت دولت سیزدهم، باید منتظر بود و دید که مجلس شورای اسلامی فردا اقدام به استیضاح سید رضا فاطمی امین خواهد داشت یا دولت به دنبال معرفی وزاری بازرگانی، صنعت و معدن خواهد بود؟

 

منابع: ایرنا، بازار

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها