افزایش ۳۹ درصدی صادرات کانتینر یخچالی در بنادر غرب هرمزگان



مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان حجم صادرات کانتینر یخچالی را نیز ۳۹ هزار و ۶۱۱ TEU با تناژ ۴۲۸ هزار و ۹۴۴ تن اعلام کرد که نسبت به میزان صادرات کانتینر یخچالی هفت ماهه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش را به دنبال داشته است.

  

به گزارش صبح ساحل، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، میزان تخلیه و بارگیری این بخش از بنادر استان را حدود هفت هزار تُن کالا طی ۶ ماه عنوان کرد که نشان می‌دهد تخلیه و بارگیری ۱۴ میلیون تُنی کالای نفتی و غیرنفتی در این بنادر طی یک سال دست‌یافتنی است.

مرتضی سالاری روز پنج‌شنبه گفت: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده، سه میلیون و ۱۹۷ هزار و ۷۸۳ تُن با افزایش ۵۹ درصدی مربوط به کالاهای غیرنفتی و سه میلیون و ۶۱۳ هزار و ۷۸۷ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۷۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی و رونق ۳۹ درصدی صادرات کانتینر یخچالی در بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان بیان کرد: در این بازه زمانی ۷۹ هزار و ۲۲۳ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۸۵۷ هزار و ۸۸۹ در بنادر غرب استان تخلیه و بارگیری شده است.

سالاری اضافه کرد: بنادر غرب استان هرمزگان با راه‌اندازی فاز اول ترمینال یخچالی با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری برای شناورهای حامل کانتینر یخچالی، طلایه‌دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران محسوب می‌شود.

بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب استان هرمزگان با پوشش بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری و نظارت بر ۴۶ سازه دریایی از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، همچنین در برگیری ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی از نقاط مهم مدیریت بر سواحل کشور است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها