رفع تصرف بیش از ۲۶ هزار متر مربع اراضی ملی و دولتی در قشم



رییس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف ۲ قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت ۲۶ هزار و ۶۰۰ متر مربع در جزیره قشم خبر داد.

   
به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: این رفع تصرفات به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با هدف احقاق حقوق مردم و مقابله با زمین‌ خواری انجام شده است.

وی ادامه داد: ساخت و سازهای غیر مجاز موجود در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منطقه آزاد قشم و ماموران نیروی انتظامی تخریب شده است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان توضیح داد: این ساخت و سازهای غیرقانونی شامل دیوارچینی، پی سنگی و سد و بند خاکی بود که خارج از محدوده طرح هادی روستاهای هفت رنگ و کانی قرار داشت.

قهرمانی اضافه کرد: ارزش تقریبی این اراضی، ۱۰۰ میلیارد و ۱۱ میلیون ریال است که پس از رفع تصرف، به بیت المال بازگردانی شده است.

وی تصریح کرد: پرونده‌هایی که در ارتباط با تخلفات و تصرفات عدوانی به اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی استان هرمزگان تشکیل شده با جدیت و سرعت رسیدگی می‌شود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با تاکید بر مقابله قاطع و بدون اغماض با متصرفان اراضی ملی و دولتی، خاطرنشان کرد: متخلفان برابر قانون و مقررات تحت تعقیب قرار می‌گیرند و با قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، اراضی ملی که متعلق به عموم است از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ می‌ ماند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها