قاتل و سارق طلاجات در بندرعباس دستگیر شد

رد خون از همدان تا هرمزگان



فردی که در همدان و حاجی‌آباد دو نفر را به قتل رسانده بود در محله دو هزار بندرعباس دستگیر شد.

به گزارش صبح ساحل، این مرد میان‌سال صبح دوشنبه  30 آبان ماه سال جاری پس از قتل مرد طلافروش 46 ساله در بازار زرگرهای همدان و سرقت حدود 300 گرم طلا متواری شد. ساعت 11 ظهر سه‌شنبه هفته گذشته  پلیس همدان پس از اطلاع از کشف  جسد مردی در بازار طلافروشان مظفریه، برای بررسی موضوع درصحنه حاضر و با فردی که روی زمین افتاده، دهانش بسته‌شده و دو گلوله از ناحیه دست و پای او برخورد کرده بود، مواجه شدند. پیکر مقتول به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی عامل جنایت آغاز شد.

 مأموران در تحقیقات اولیه احتمال دادند این فرد میان‌سال  به علت خفگی فوت کرده باشد ولی پس از جستجوی  بیشتر ماجرا دریافتند وی به قتل رسیده و به‌احتمال‌قوی قاتل قبل از ساعت 8 صبح وارد مغازه مقتول شده است، یعنی در زمانی که سایر مغازه‌ها هنوز باز نشده بودند. طلایی در ویترین مغازه وجود نداشت و مشخص نبود که صاحب مغازه [قبل از به قتل رسیدن]نسبت به چیدن زیورآلات اقدام نکرده بود و طلا‌ها هنوز در داخل گاوصندوق قرار دارد یا به سرقت رفته است. پلیس در شرایطی که برای رازگشایی از این جنایت تجسس می‌کرد با رد زنی دریافتند قاتل متواری با اتوبوسی راهی هرمزگان است. در ادامه تحقیقات پلیسی همدان مشخص شد که صبح  روز حادثه  چند فرد مسلح وارد طلافروشی شدند و پس از مقاومت صاحب زرگری به ناحیه دست و پای او شلیک کردند. سارقان اقدام به بستن دهان طلافروش کردند و با استفاده از بند کفش او را خفه و به قتل رساندند و زیورآلات این مغازه را به سرقت بردند.

قتل مرد حاجی‌آبادی

قاتل که زمانی راننده کامیون باربری بود در ترددها توانسته بود دوستانی در هر مکانی بیابد به همین منظور  در شهرستان حاجی‌آباد با ساک پر از طلا از اتوبوس پیاده شد و برای خرید و مصرف مواد مخدر به  نزدیکی از دوستانش رفت. آن فرد  او را به یکی از آشنایان در خانه خرابه‌ای  دریکی از باغات معرفی و او به آنجا مراجعه کرد، شب بود و جوان 20ساله  به  ساک مرد مهمان مشکوک شد و با کنجکاوی دریافت که آن ساک حاوی طلاجات است . وی با طمع به دست آوردن نیمی از طلاها، با مرد مهمان  گلاویز شد تا آنکه مهمان با اسلحه کمری ، به او شلیک کرد و مرد میزبان پس از برخورد فشنگ به سینه‌اش ، خون‌آلود نقش بر زمین شد. قاتل بلافاصله صحنه را ترک کرد و با خودروهای عبوری راهی بندرعباس شد. وی پس از رسیدن به مقصد به یکی از دوستانش در محله دو هزار تماس گرفت وبیان داشته  برای کاری به اینجا آمده است و می‌خواهد شب را در خانه او به صبح برساند. آن فرد بی‌خبر از همه‌جا، رفیقش  را به منزلش دعوت کرد اما ساعاتی بعد، پس از رجوع  پلیس آگاهی هرمزگان به خانه‌اش متوجه ماجرا شد و در کمال تعجب  شاهد دستگیری او بود.

 

یک‌شنبه، شب دستگیری

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت گزارش یک فقره سرقت مسلحانه منجر به قتل صاحب طلافروشی در همدان و متواری شدن قاتل، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.سردار غلامرضا جعفری بابیان اینکه  کارشناسان پلیس آگاهی به‌منظور شناسایی و دستگیری قاتل متواری با تشکیل یک اکیپ تخصصی موضوع را دنبال  که با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین پلیسی درنهایت با همکاری مأموران اعزامی پلیس آگاهی استان همدان، هویت اصلی قاتل را شناسایی کردند، افزود: با تلاش همه‌جانبه کارآگاهان پلیس آگاهی استان و حضور نماینده واجا، شامگاه یک‌شنبه ششم آذرماه مخفیگاه متهم در یکی از محلات بندرعباس شناسایی و ضمن هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به اداره آگاهی استان منتقل شد.

اعتراف به قتل دوم

به گفته فرمانده انتظامی استان در بازرسی دقیق از مخفیگاه قاتل 285 گرم طلای سرقتی، یک قبضه اسلحه کلت کمری و دو تیر فشنگ جنگی کشف شد، متهم در بازجویی‌ها به یک فقره سرقت مسلحانه طلافروشی و قتل صاحب مغازه در شهرستان همدان و در کمال ناباوری به یک قتل دیگر در شهرستان حاجی‌آباد در مسیر فرار اعتراف کرد. کارآگاهان پلیس آگاهی جهت بررسی صحت‌وسقم قتل دوم و با حضور متهم و نماینده قضائی به شهرستان حاجی‌آباد اعزام و باراهنمایی‌های متهم  در کمترین زمان جسد جوان 20 ساله را در باغات روستای در رودی کشف کردند. قاتل علت و انگیزه قتل دوم خود در شهرستان حاجی‌آباد را درگیری با مقتول برای تصاحب طلاهای مسروقه عنوان کرد که متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها