عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

کاشت ۱۰۰ هزار نهال نارنج تا پایان سال ۱۴۰۱



عضو ناظر و نماینده شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با اشاره به کاشت ۱۰۰ هزار نهال نارنج تا پایان سال ۱۴۰۱ گفت: این موضوع براساس سیاستگذاری سازمان سیما منظر بود که از طرف کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورا پیگیری شد.

به گزارش صبح ساحل، عضو ناظر و نماینده شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با اشاره به کاشت ۱۰۰ هزار نهال نارنج تا پایان سال ۱۴۰۱ گفت: این موضوع براساس سیاست گذاری سازمان سیما منظر بود که از طرف کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورا پیگیری شد.

افسانه خواست خدایی با بیان اینکه این طرح در ۴ فاز آغاز شده است، افزود: فاز اول معابر و خیابان‌ها است و درختان کاشت می‌شود که بخشی از آن حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد اجرایی شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همچنین در فاز دوم بخشی باغاتی است که نیاز به احیا دارند که از این نهال‌ها و نهال‌هایی که با اب و هوای شیراز سازگاری دارد و هویت شهری را احیا می‌کند، بخشی نیز اجرا شده است.

خواست خدایی با اشاره به اینکه فاز سوم این طرح در رابطه با اجرای کاشت بهار نارنج در مکان‌های عمومی مدارس، مساجد و پادگان‌های سبز و... است، تصریح کرد: چهارمین فاز واگذاری نهال بهار نارنج توسط یاوران شورا به مردم است که در این راستا محلات تقسیم بندی می‌شوند و نهال نارنج به رابطین محلات واگذار می‌شود و با نظارت سازمان سیما منظر نهال به خانه‌ای که امکان کشت دارند، داده می‌شود.

او با اشاره به سرانه کاشت نهال بهار نارنج در هر سال افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در واقع سعی می‌شود هویت شهر شیراز احیا شود.

عضو شورای شهر شیراز گفت: نهال‌های بهار نارنج توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به یاوران شورا داده می‌شود و برای اجرای فاز چهارم یاوران شورا بازوان اجرایی شهرداری در اجرای طرح خواهند بود.

خواست خدایی با اشاره به بالا بودن تعداد نهال‌ها گفت: به همین دلیل این نهال‌ها از چند مرکز تهیه می‌شود و برای محلات از روز گذشته آغاز شده است و این طرح ادامه خواهد داشت.

 

طرح کاشت فراگیر نهال در محلات کلانشهر شیراز

 

طرح کاشت فراگیر نهال در محلات کلانشهر شیراز در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری و محلات سبز به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز و با حضور یاوران توانمند شورای شهر شیراز برگزار شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با اشاره به ادامه طرح پویش بهار نارنج که از اردیبهشت امسال با کاشت ۱۰۰ هزار درخت بهار نارنج در شیراز آغاز شد، گفت: این طرح شروع خوبی داشت که با آغاز فصل گرم و با گرم شدن هوا و عدم امکان کاشت، ادامه طرح به فصل امکان کاشت موکول شد.

روح الله مظفری با اشاره به اینکه این موضوع در قالب چند طرح مساجد سبز، مدارس سبز، پادگان‌های سبز، بقاع متبرکه و محلات سبز در شیراز دنبال می‌شود، گفت: با همکاری یاوران شورا و معتمدین محلی کاشت درخت بهار نارنج در محلات رقم می‌خورد.

او گفت: توزیع درخت همزمان با روز درختکاری به صورت کامل و در منازلی که امکان کاشت درخت در منزل دارند انجام می‌شود که حدود ۳۰ تا ۴۰هزار درخت است.

مظفری گفت: محلات سبز در طرح پویش بهار نارنج ۱۰۰ هزار نهال نارنج است که از چند بخش نهال تامین می‌شود و سعی شده است از گونه‌های بومی شیراز باشد که سازگاری با آب و هوای شیراز داشته باشد.

او گفت: بخشی از تامین نهاده از طریق سازمان جهادکشاورزی و منابع طبیعی است و بخشی نیز براساس قوانین کمیسیون ماده ۷ است که براساس آرای کمیسیون بخشی از نهال پویش بهار نارنج تامین می‌شود.

 

افزایش سرانه فضای سبز در محلات محروم منطقه ۵

 
شهردار منطقه پنج با اشاره به اینکه محروم‌ترین بخش‌های منطقه ۵ برای ایجاد فضای سبز در نظر گرفته شده است، گفت: تلاش می‌شود تا سرانه فضای سبز آن را بالا برده باشیم و هم بتوانیم یک وضعیت رفاهی را از لحاظ کیفی و شرایط بصری بهتری برای شهروندانی که در این قسمت ساکن هستند ایجاد کنیم.

رضا مسعودی گفت: در همین چارچوب در همین نقطه پارک محله‌ای در دل فضای سبز در نظر گرفته می‌شود که فضا ۶ هزار متر مربع است و پارک محله‌ای شامل زمین ورزشی، ست ورزشی، روشنایی، سرویس بهداشتی و... در نظر می‌گیریم.

او با اشاره به اینکه فضا سازی درحال انجام است، گفت: تا خردادماه این پارک محله‌ای با اعتبار حدود ۲ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

مسعودی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود سرانه فضای سبز به عدد ۱۲ متر به ازای هر نفر برسیم، یادآور شد: این فضا در حال حاضر ۱۰.۸ متر مربع است.

شهردار منطقه ۵ گفت: تامین سرانه فضای سبز به دلیل تراکم بالا در منطقه ۵ ایجاد نشده است لذا تلاش داریم در زمین‌های حاصل از تفکیک این سرانه را افزایش دهیم.

مسعودی همچنین در خصوص پارک مادر گفت: این پارک چند منظوره با رویکرد ورزشی است که هم سرانه فضای سبز منطقه را ارتقا داده است و هم شرایطی ایجاد شده است که همه نوع ورزشی برای همه نوع مخاطب ایجاد می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها