شهردار کلانشهر شیراز اعلام کرد؛

آغازی بر فصل جدید دیپلماسی فرهنگی دو شهر خواهر خوانده شیراز و نانجینگ



شهردار کلانشهر شیراز با تصریح بر تبادل سردیس و تندیس این چهره ادبی شیراز و نانجینگ گفت: این تبادل فرهنگی ارزشمند، فصل جدیدی در روابط دیپلماسی فرهنگی بین دو شهر را نیز رقم خواهد زد.

به گزارش صبح ساحل، «محمدحسن اسدی»، شهردار شیراز از طریق پیام تصویری در آیین رونمایی از سردیس استاد سخن سعدی در شهر نانجینگ کشور چین، با اظهار قدردانی از تعهد کامل و حمایت مستمر و همه‌جانبه شهردار نانجینگ از رابطه خواهرخواندگی دو شهر به تاریخچه کلانشهر شیراز پرداخت.

شهردار شیراز با بیان اینکه این کلانشهر، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران‌زمین، قطب مهم علمی و دانشگاهی و پزشکی کشور است، تصریح کرد: شیراز شهر گنبدهای فیروزه‌ای برافراشته، شهر باغ‌های کهن و مساجد باشکوه است.

او با بیان اینکه شیراز باوجود شعرای بزرگ و نام‌آوری چون حافظ و سعدی، پایتخت ادبیات ایران و از مراکز مهم ادبی جهان به شمار می‌رود، گفت: شعر و اندیشه و حکمت سعدی الهام‌بخش شاعران و نویسندگان و متفکران بزرگی در سرتاسر گیتی بوده و بوستان وی در زمره صد اثر ادبی برتر تمام اعصار قرار دارد.

 این مقام ارشد در مدیریت شهری با یادآوری رونمایی از تندیس نویسنده شهیر چین سائوشچین "خالق یکی از برترین آثار ادبیات کلاسیک چین" در باغ تاریخی جهان‌نمای شیراز گفت: امروز نیز شاهد برگزاری آیین رسمی رونمایی از سردیس سعدی هستیم.

اسدی خاطرنشان کرد: این تبادل فرهنگی ارزشمند در پنجاه و یکمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین دو کشور و درحالی‌که مسئولان عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، با عزم و اراده راسخ درصدد تقویت و گسترش همه‌جانبه مناسبات بین دو کشور هستند، فصل جدیدی در روابط بین دو شهر را نیز رقم خواهد زد.

به اعتقاد او؛ این ابتکار که به‌طور یقین باید با تبادلات فرهنگی، علمی و تجاری بیشتر بین دو شهر توأم شود، فرصتی برای پیوند عمیق‌تر مردمان دو کشور فراهم خواهد کرد.

شهردار کلانشهر شیراز با آرزوی بهروزی و کامیابی برای حضار، شهروندان کشور چین و شهر نانجینگ ابراز امیدواری کرد: با پایان بحران همه‌گیری کرونا، به‌زودی در شیراز، سرزمینی که زیبایی و تاریخ را پیوند داده، میزبان شما باشیم.

بنابراین گزارش، دنگ ژیی قائم‌مقام شهردار نانجینگ و رمضان پرواز سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای نیز از سخنرانان این آیین بودند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها