افزایش ۷۹ درصدی درآمد گمرک شهید باهنر بندرعباس



سرپرست اداره کل گمرک شهید باهنر بندرعباس گفت: درآمد وصولی این گمرک در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۹ درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل، فریبرز گرگی افزود: در این مدت درآمد گمرک شهید باهنر معادل هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال بوده است.

وی گفت: همچنین میزان صادرات کالا از این گمرک در هشت ماه امسال هفت میلیون و ۴۸۱ هزار تن به ارزش ۶۵ هزار و هشت میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۵۰ درصد افزایش به دنبال داشته است.

سرپرست گمرک شهید باهنر ، عمده کالاهای صادر شده از این گمرک به سنگ، صیفی‌جات، میوه و تره‌بار و مواد معدنی اشاره کرد که به کشورهای امارات متحده عربی، عمان، هند، پاکستان، افغانستان و عراق ارسال شده است.

گرگی ادامه داد: در این مدت ۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۵۶ هزار و ۹۶۱ میلیارد ریال معادل ۲۶۸ میلیون دلار از گمرک شهید باهنر وارد کشور شد که از نظر ارزش ریالی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹۹ درصد افزایش به ثبت رسیده است که عمده آنها از مبدا امارات و چین است.

وی همچنین با اشاره به موضوع ترانزیت، ادامه داد: ترانزیت داخلی گمرک شهید باهنر امسال نیز از نظر وزنی ۳۷ درصد به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سرپرست گمرک شهید باهنر گفت: در بخش ترانزیت خارجی نیز عمده کالاها به کشورهای عراق،افغانستان، پاکستان، روسیه، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه ترانزیت شده که شامل خودرو، لاستیک، میوه و خشکبار بوده است.

اداره کل گمرک شهید باهنر با گستردگی جعرافیایی از شرق تا غرب استان هرمزگان و دارا بودن مرزهای آبی و هوایی یکی از گمرکات استراتژیک در تجارت کشور محسوب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها