به مناسبت روز نیروی دریایی در بندرعباس برگزار شد

چهارمین دوره المپیاد ورزشی پیشکسوتان ارتش جنوب شرق کشور



چهارمین دوره مسابقات المپیاد ورزشی پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران ، جنوب شرق کشور به میزبانی بندرعباس به مناسبت هفتم آذر روز نیرویی دریایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
   

به گزارش صبح ساحل، مراسم پایانی این مسابقات  با حضور فرمانده منطقه یکم نداجا ، رئيس سازمان تربیت بدنی آجا، رئيس هیات پیشکسوتان نیروهای مسلح ، نوبانی شهردار بندرعباس ، طیب زاده مدیریت بیمه کوثر و قهرمان و پیشکسوتان در سالن باشگاه چمران بندرعباس برگزار شد.
در این مراسم علیرضا قائدی، رئیس کانون بازنشستگان آجا هرمزگان گفت : چهارمین دوره مسابقات المپیاد ورزشی پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران ، جنوب شرق کشور به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ، در پنج رشته ورزشی، تیراندازی تفنگ بادی و تپانچه،  شنا، دارت و  تنیس روی‌میز به میزبانی بندرعباس برگزار شد. وی گفت: این المپیاد ورزشی با حضور استان های کرمان، فارس، بوشهر سیستان و بلوچستان و هرمزگان با حضور ۶۰ شرکت کننده  به مدت دو روز برگزار شد که در پایان از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد. رئیس کانون بازنشستگان آجا هرمزگان اظهار داشت: ورزش باعث می شود تا تندرستی و شادابی در تمامی افراد وجود داشته و سلامتی پیشکسوتان تضمین می شود به همین خاطر برای ایجاد روحیه شادابی و نشاط در بین پیشکسوتان این مسابقات هر ساله برگزار می شود. وی از طیب زاده مدیریت بیمه کوثر، خادمی مدیرکل ورزش و جوانان،  نوبانی شهردار بندرعباس و جهانداری رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری که کانون بازنشستگان آجا هرمزگان را در برگزاری این مسابقات همراهی کردند تشکر کرد. علیرضا قائدی، رئیس کانون بازنشستگان آجا هرمزگان گفت : در مجموعه نتایج تیمی استان هرمزگان با کسب ۹۷ امتیاز قهرمان شد. استان فارس با ۷۱ امتیاز در مکان دوم ایستاد و بوشهر با ۵۲ امتیاز سوم شد.
فرمانده منطقه یکم نداجا و ارشد نظامی استان هرمزگان گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس پیروزی های زیادی داشتیم و قسمت های زیادی از خاک کشور را آزاد کردیم اما در هفتم آذرماه سفیدپوشان نیروی دریایی کار بزرگی کردند و نیروی دریایی بعثی عراق را منهدم کردند.
امیر دریادار قربانی اظهار داشت : نیروهای مسلح ارتش باعث افتخارآفرینی بوده و هستند و در زمانی که جنگ شروع شد حتی سیم خاردار هم به ایران داده نشد اما مردانه و با غیرت دشمن را به عقب کشاندیم و استقلال و امنیت را برای کشورمان به بار آوردیم.
وی گفت:  نداجا ایران اکنون در اقیانوس اطلس و آرام دریانوردی کرده و قدرت خود را به رخ استکبار جهانی می کشانند و این یعنی غیرت ایرانی که برای افتخار کشورمان از جان خود می گذرد. رئيس سازمان تربیت بدنی آجا، هم گفت:  اقتدار امروز ارتش کشورمان ریشه در اراده آهنین پیشکسوتان دارد و این افراد از اقشار فرهیخته، اندیشمند و صاحب خرد هستند که صادقانه در مسیر خدمت رسانی به مردم صرف کردند. امیر سرتیپ امیدی بیان داشت: تنها هدفشان حفظ کیان ، امنیت  و نوامیس ایران اسلامی بوده و می باشد و باید مدیون از خودگذشتگی و ایثار پیشکسوتان باشیم که در این مسیر حرکت کرده و در هشت سال دفاع مقدس رشادت های بی بدیلی از خود به یادگار گذشتند. وی با اشاره به این که سرمایه اصلی مان عزیزان پیشکسوتی هستند که گنجینه ای از تجربه و مهارت درونشان نهفته است، اظهار کرد: همه ساله به مناسبت های مختلف برنامه های متنوع ورزشی برگزار می کنیم و ۴۴ هیات ورزشی فعال در سطح قهرمانی داریم و ۳۳ هیات ورزشی برای پیشکسوتان نیز فعال  است.
امیدی  با بیان این که در بخش دانشجویی در سطح جهان رتبه نخست را کسب کردیم و ۲۰ مدال را در بخش انفرادی در مسابقات بین المللی کسب کردیم، عنوان کرد: با درایت و پشتکار فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به طور حتم در بخش ورزش نیز برنامه ویژه ای در نظر گرفته ایم.
امیر مجد آرا رئيس هیات پیشکسوتان نیروهای مسلح گفت:  شورای راهبردی ورزش تشکیل شده است که در راستای سیاست گذاری و برنامه ریزی اصولی گام بر می دارد.
وی بیان داشت: طرح تحول در ورزش از سال آینده عملی خواهد شد و برای اولین بار چهره ماندگار ارتش نیز معرفی شد و از این به بعد هرساله دو چهره ماندگار معرفی خواهند شد. مجد آرا گفت:  تمام کسانی که دارای مدارک افتخارات ورزشی هستند  دارای ارتقا یک رتبه حقوقی در بازنشستگی می شوند.
وی  با اشاره به این که اعزام به مسابقات بین المللی در پیش است و برنامه ریزی مدونی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: کتاب سرآمدان ورزش نیروهای مسلح نیز در حال تدوین است تا چهره های موفق به خوبی در جامعه معرفی شوند.
رئيس هیات پیشکسوتان نیروهای مسلح اضافه کرد:
راه اندازی باشگاه های ورزشی برای پیشکسوتان نیز در حال برنامه ریزی و تصویب است و در آینده شاهد تحولات عظیمی در این زمینه خواهیم بود.
چهارمین دوره المپیاد ورزشی پیشکسوتان ارتش جنوب شرق کشور
در پایان این مسابقات برترین های رشته ورزشی معرفی شدند که در شنا گروه سنی ۵۰ تا ۵۰ علیرضا بیگ آقا از فارس اول شد. جهانبخش جهانپور از بوشهر دوم و زینل زارعی از هرمزگان سوم شد. در شنا ۶۰ الی ۶۹ سال ، محمد رضا حقیقی از بوشهر عنوان نخست را کسب کرد. عباس حاجی جعفری از هرمزگان دوم شد و مقام سوم را عبدالحسین هاشمی از فارس کسب کرد. در شنا رده سنی بالایی ۷۰ سال ، محمد علی مرسانی از فارس بر سکوی نخست ایستاد. محمد علی طاهری از هرمزگان بر سکوی نایب قهرمانی قرار گرفت و محمد علی چرم پیشه از هرمزگان سوم شد. در مسابقات تفنگ بادی ، فرید شعبانی از هرمزگان اول شد. علی سهراب تبار از سیستان و بلوچستان دوم شد و مسعود میرکانی از بوشهر سوم شد.
در مسابقات تیراندازی با تپانچه ، رستم شیروانی از فارس اول شد. داود مختاری و عباس حاجی جعفری هر دو از هرمزگان دوم و سوم شدند. در رقابت های تنیس روی میز، کریم ارد از فارس عنوان قهرمانی را کسب کرد. غلامرضا اربابی از سیستان و بلوچستان دوم و اصغر کمالی از بوشهر سوم شد‌. در مسابقات دارت کیانوش رئيسی از هرمزگان اول شد. علی اکبر مرزبان از فارس دوم شد و جهانبخش جهانپور از بوشهر در مکان سوم ایستاد.
در مسابقات شطرنج ، محمد علی طاهری از هرمزگان اول شد. ابراهیم دیناری از هرمزگان دوم و ملک شاد کام از بوشهر در مکان سوم ایستاد.
سرداور مسابقات تیراندازی علی اصغر عباسلو، سرداور تنیس روی‌میز منصور نصرالهی، سرداور شطرنج خانم پیشدار و سرداور مسابقات دارت هادی امامدادی بودند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها