نیمه دوم سال فصل طلایی ساخت مسکن در استان هرمزگان



استاندار هرمزگان گفت: ۶ ماهه دوم سال فصل طلایی ساخت مسکن در استان هرمزگان است که با توجه به شرایط ویژه و مناسب آب و هوایی استان و افت ساخت و ساز در سایر مناطق، افزایش نیروی کار و کاهش قیمت مصالح باید از این فرصت استفاده و روند ساخت منازل مردم تسریع شود.

مهدی دوستی در جلسه شورای مسکن استان هرمزگان، با تاکید بر اینکه سیاست مهم دولت مسئله خانه دار کردن مردم است و تمام دستگاه‌های ذیربط در استان بایستی وظایف خود در حوزه مسکن را دقیق و شفاف انجام دهند گفت: برنامه ریزی و برآورد دقیق هزینه‌ها به ویژه در حوزه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله آب و برق باید صورت گیرد تا مردم در آینده دچار مشکل نشوند.

وی افزود: فرآیند تخصیص زمین به متقاضیان باید سرعت گیرد تا مردم بتوانند به سرعت روند ساخت منازل خود را آغاز کنند به همین منظور هم مراحل گام به گام تولید مسکن باید در قالب طرح‌های اینفوگرافیک و حتی موشن گرافی و کلیپ تهیه شود تا مردم بدانند فعالیت حوزه مسکن خود را در مراحل مختلف از چه ارگان و دستگاه‌های پیگیری کنند.

استاندار هرمزگان بیان کرد: برای تسریع در امر ساخت مسکن، ادارات و نهادهای مختلف هم برای کارکنان خود تعاونی تشکیل دهند و ساخت مسکن برای کارمندان را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: ۶ ماهه دوم سال فصل طلایی ساخت مسکن در استان هرمزگان است که با توجه به شرایط ویژه و مناسب آب و هوایی استان و افت ساخت و ساز در سایر مناطق، افزایش نیروی کار و کاهش قیمت مصالح باید از این فرصت استفاده و روند ساخت منازل مردم تسریع شود.

دوستی گفت: فرمانداران بایستی برای تهیه نهاده‌های تولید مسکن و مصالح برنامه ریزی کنند تا بتوان با مناسب‌ترین قیمت مصالح ساخت منازل در اختیار مردم قرار گیرد و هر جا مصالح کمبود بود سازمان صنعت و معدن موظف به تامین خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از راهبردهای اساسی ما در استان ساخت تدریجی منازل است، ادامه داد: مطابق این راهبرد که تایید کشور را نیز گرفته پس از پیشرفت حدود ۳۰ درصدی می‌توان سند منزل را صادر و برای تکمیل ساختمان از این سند استفاده کرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با این کار می‌توان خانه دار کردن مردم را تسهیل کرد و از سوی دیگر قیمت خانه در شهرها هم شکسته خواهد شد و بازار مسکن به ثبات لازم خواهد رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها