هوای بندرعباس برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شد



 رییس مرکز سنجش محیط زیست هرمزگان اعلام کرد: هوای شهر بندرعباس به علت وقوع گرد و خاک به‌ویژه برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش صبح ساحل، «مریم سلیمی‌زاده»،  رییس مرکز سنجش محیط زیست هرمزگان روز شنبه با اعلام این خبر گفت: شاخص سنجش ذرات معلق در هوای شهر بندرعباس هم اکنون براساس ذرات ۱۰ میکرون ۱۲۰ است که در وضعیت ناسالم قرار دارد. وی بیان داشت: این وضعیت پایدار بوده و از بعد از ظهر امروز(شنبه) ذرات معلق در هوا کمتر می‌شود.

رییس مرکز سنجش محیط زیست هرمزگان اظهارداشت: حداکثر شاخص قابل قبول برای کیفیت هوا، ۱۰۰ است.

«فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز ضمن هشدار جدی به شهروندان به‌ویژه بیماران گفت: گرد و غبار شدید (ریزگردها) در بندرعباس باعث آلودگی هوا و قرار گرفتن وضعیت هوا در حالت ناسالم شده است.

نوروزیان افزود: همه گروه‌های سنی خصوصا بیماران قلبی، تنفسی، آسم، کودکان، سالمندان و زنان باردار در منزل بمانند و از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند. وی بیان داشت: افرادی هم که مجبور به خارج شدن از منزل هستند؛ در فضای باز به هیچ عنوان فعالیت‌های بدنی و فیزیکی نداشته باشند و به طور حتم از ماسک استفاده کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین از شهروندان خواست: شهروندان از باز نمودن در و پنجره‌ها خودداری کرده و در هوای آلوده از میوه و سبزی تازه و شیر استفاده کنند.

هواشناسی هرمزگان نیز از کاهش دید افقی در آب‌های خلیج فارس به کمتر از یکهزار و ۲۰۰ متر خبر داده و میزان دید افقی را در بندرعباس را ۲ هزار و ۵۰۰ متر اعلام کرده است.

بنا بر اعلام هواشناسی هرمزگان وزش باد نسبت شدید شمال شرقی در استان نزدیک به ۳۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها