مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان :

راه ها و حریم جاده های استان تعمیر و نوسازی مستمر می شود



عباس شرفی با بیان به جایگاه ویژه هرمزگان در سیستم حمل‌ونقل کشور گفت: استان هرمزگان به‌واسطه قرارگیری در حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان و وجود بنادر مهم در این استان خصوصاً بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر یکی از قطب‌های حمل‌ونقل کشور است. وی افزود: «اکثر محورهای این استان به‌عنوان محور ترانزیتی و پل ارتباطی بنادر استان به سایر نقاط کشور می‌باشند ازاین‌رو تردد وسایل سنگین و محموله‌های ترافیکی در این محورها بسیار زیاد است و به علت استفاده هم‌زمان وسایل نقلیه سبک و سنگین از این محورها منجر به‌احتمال تصادف و شدت آن شده، لذا اهمیت به ایمن‌سازی و به‌روزرسانی علائم با ضوابط جدید بیش‌ازپیش نمایان است».
 

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان با اشاره اهمیت اقدامات اداره ایمنی راه و حریم برای نبض اقتصاد کشور گفت: این اداره طبق روال اقدام به خرید، تعمیر و نگهداری تابلو و علائم ایمنی راه‌ها می‌کند.
عباس شرفی اظهار داشت: اقدامات مؤثری تا پایان آبان ماه برای ایمنی محورهای مواصلاتی استان انجام‌گرفته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان نصب نزدیک به بیش از ۸۰۰۰متر طول قطعه گارد ریل وبیش از۱۸۰۰۰مترطول پاک‌سازی خطوط گمراه‌کننده، تهیه و نصب ۶۳۰۰عددچشم‌گربه‌ای، تهیه و نصب ۵۴۶۲عدد تابلو اخطاری، انتظامی، مسیر نما و رنگ‌آمیزی 258 پایه علائم نام برد.

وی افزود: برنامه اداره ایمنی راه و حریم این است که تا پایان سال جاری تهیه و نصب تابلو اخطاری به 11120 عدد، تابلو اطلاعاتی به 1530 مترمربع، تهیه و اجرای نیوجرسی مفصلی 5800، تهیه و اجرای گاردیل تا به بیش از۱۴۰۰۰متر طول، ایمن‌سازی سر گاردیل به ۶۴ نقطه، تهیه و نصب چشم‌گربه‌ای ۷۷۰۰ عدد برسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان از چالش‌های پیش روی اداره ایمنی راه و حریم‌ها، کمبود اعتبارات تخصیصی، کمبود نیروی متخصص، تخریب و سرقت انواع علائم ایمنی و گارد ریل‌ها و برخورد وسایل نقلیه سنگین و سبک به علائم و تجهیزات ایمنی به دلیل ترافیک محورهای استان خصوصاً محور بندرعباس – سیرجان و بندرعباس بندر خمیر عنوان کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها