هشدار:

هنگام تهیه موارد آموزشی و نمونه سوالات درسی مراقب کلاهبرداران سایبری باشید



رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: دانش‌آموزان در مواقع استفاده از اینترنت برای تهیه موارد آموزشی و نمونه سوالات درسی مراقب کلاهبرداران سایبری باشند.

  

سرهنگ احسان بهمنی با بیان توصیه هایی به دانش‌آموزان در خصوص استفاده از اینترنت برای تهیه موارد آموزشی و نمونه سوالات درسی، اظهار کرد: با اعمال و تعیین سقف برداشت توسط والدین و همکاری بانک صادر کننده کارت جهت فرزندان، می توان از برداشت‌های غیرمجاز پیشگیری کرد.

سرهنگ بهمنی بیان کرد: در ایام مدارس دانش‌آموزان برای تهیه نمونه سوالات درسی یا جزوه‌های کمک درسی و چکیده مباحث آموزشی به اینترنت و بعضی اوقات کانال‌های تلگرامی که برای فروش موارد خواسته شده تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهند، مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: مشاهده شده است با این ترفند از دانش‌آموزان کلاهبرداری شده است، در این روش گرداننده و مدیر کانال، افراد را جهت پرداخت وجه به صفحات و درگاه‌های اینترنتی جعلی هدایت می کند و با این شگرد اطلاعات حساب آنها را کپی کرده و به اصطلاح فیشینگ انجام می دهد و در نهایت تمام موجودی حساب قربانیان را برداشت نموده و به سرقت می برند.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه کلاهبرداران اینترنتی از طریق شگرد فیشینگ یا جعل صفحه درگاه پرداخت بانکی و طراحی صفحه‌ای مشابه درگاه اصلی و با تغییر جزئی در آدرس آن اقدام به فریب کاربران می‌کند، بیان کرد: دانش آموزان در خریدهای آنلاین خود مراقب سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت فیشینگ باشند و حتماً توجه داشته باشند که درگاه بانکی دارای پروتکل https بوده و به هنگام وارد کردن مشخصات حساب بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در ادامه به کاربران توصیه کرد: با اعمال و تعیین سقف برداشت توسط والدین و همکاری بانک صادر کننده کارت جهت فرزندان، می توان از برداشت‌های غیرمجاز و سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب پیشگیری کرد.

سرهنگ بهمنی اظهار کرد: بهتر است والدین در کنار فرزندان ،هنگام خریدهای اینترنتی حضور داشته باشند و استفاده از کارت هدیه با سقف موجودی پایین برای انجام خریدهای اینترنتی فرزندان و معرفی سایتهای معتبر توسط والدین برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی فرزندان مورد توجه قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها