هشدار جوی سطح نارنجی:

مواج شدن دریا در اثر ورود سامانه ناپایدار



اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بر اثر وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا در اثر ورود سامانه ناپایدار، هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی برای این استان صادر کرد.

            

به گزارش صبح ساحل، بر اساس اطلاعیه صادر شده فعالیت این سامانه از بعد از ظهر جمعه ۲ دی‌ماه آغاز و تا چهارشنبه هفتم دی‌ماه ادامه خواهد داشت که افزایش سرعت باد جنوب شرقی، مواج شدن دریا، رگبار باران و رعد و برق در جزایر غربی، وزش نسبتا شدید باد و افزایش ارتفاع موج از جمله مخاطرات این سامانه است و که موجب اختلال در ترددهای دریایی شده و احتمال خسارت در سواحل و جزایر غربی استان و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و تورهای صیادی را تقویت می‌کند.

بر همین اساس توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های دریایی اجتناب شده و تدابیر لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی در بنادر غربی و تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری اندیشیده شود.

گفتنی است از اواخر جمعه ۲ دی‌ماه تا پایان روز یکشنبه، شاهد ورود سامانه بارشی از سمت غرب استان خواهیم بود که احتمال رگبار باران، رعد و برق و تکرگ و تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست و دامنه دربرگیری این سامانه، تمامی مناطق استان است و در روز جمعه مناطق غربی و سواحل غربی و روز یکشنبه مناطق شرقی و مرکزی، سواحل شرقی بندرعباس، شهرستان‌های بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، میناب، حاجی‌آباد، رودان، بشاگرد و جزایر تنب بزرگ، ابوموسی، سیری قشم، کیش و لاوان عمده بارندگی‌ها را خواهند داشت.

با توجه به اینکه احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و خسارت بر اثر تندباد لحظه‌ای وجود دارد توصیه می‌شود همه دستگاه‌های امداد رسان در حالت آماده باش بوده و از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوه‌نوردی و سفرهای غیرضرور به استان های همجوار اجتناب شود.

سطح این هشدار جوی زرد است و لازم است برای محافظت از محصولات کشاورزی نیز پیش‌بینی‌هایی انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها