استاندار فارس خبر داد:

جدول زمانبندی پروژه‌های مسکن شیراز تدوین شود



استاندار فارس تاکید کرد که برنامه عملیاتی و جدول زمان بندی اجرای پروژه‌های ساخت مسکن در شیراز تدوین و ارائه شود.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از استانداری فارس، «دکتر محمد هادی ایمانیه»، استاندار فارس در جلسه شورای مسکن استان فارس، خواستار توجه ویژه به تشکیل جلسات شورای مسکن شهرستان ها به صورت منظم شد و افزود: برنامه عملیاتی و جدول زمانبندی پروژه های مسکن واقع در شهر شیراز، حداکثر با ۱۰ درصد انحراف تنظیم و ارائه شود.

ایمانیه با اشاره به مشکل تامین برق و آب برای ساخت پروژه های نهضت ملی جهش مسکن، افزود: قرارگاه مسکن استان موظف به رفع این مشکل است. با هم‌اندیشی راه و شهرسازی استان، نحوه تامین آب و برق این پروژه ها را تعیین تکلیف کرده و جدول زمانبندی حل این مشکل در کل استان به تفکیک هر شهرستان ارائه شود.

ایمانیه همچنین خواستار گزارش مشکلات تعاونی های مسکن استان شد و افزود: چگونگی و میزان پیشرفت تامین مسکن نیروی انتظامی، ارتش، شرکت پخش فرآورده های نفتی، نخبگان و اساتید و پرستاران اعلام شود.

وی ادامه داد: همچنان برنامه‌ی راه و شهرسازی برای بافت فرسوده استان، واصل نشده و لازم است از ظرفیت بافت فرسوده در نهضت ملی جهش مسکن غفلت نشود.

نماینده عالی دولت در استان، گریزی هم به پروژه مسکن فرهنگیان در شهر جدید صدرا داشت و گفت: احداث هرگونه واحد مسکونی خصوصا برای فرهنگیان می بایست در شان و جایگاه آنان باشد.

وی بر لزوم تسریع در خریداری و تامین مصالح و احداث زیرساخت‌های نهضت ملی جهش مسکن تاکید و اضافه کرد: به هیچ وجه منابع مالی این پروژه، خصوصا آورده متقاضیان در حساب ها مسدود نشود و در جهت پیشرفت در احداث و تکمیل منازل مسکونی مورد استفاده قرار بگیرد.

ایمانیه معاون عمرانی استانداری را موظف کرد مسائل قابل توجه و زیرساخت های شهر جدید صدرا را بررسی و چگونگی احداث۴۰ هزار واحد پیش بینی شده برای شهر صدرا را به صورت کارشناسی تعیین تکلیف کرده و نتیجه را به شورای مسکن استان منعکس کند.

استاندار همچنین در دهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس خواستار هم افزایی بیشتر و دقت بالا در اجرای مصوبات شد و گفت: وجود تناقض در آمارهای اعلامی بین دستگاه های مختلف در مورد یک موضوع، شایسته نیست.

ایمانیه بر لزوم پیگیری جدی کلیه مصوبات تا حصول نتیجه تاکید و اضافه کرد: دولت سیزدهم صادق الوعد است لذا همانگونه که قبلا هم اعلام شده، باید آنقدر اطمینان داشته باشید تا بتوانید پایان وجود معتادین متجاهر در سطح استان را رسما از طریق رسانه ملی اعلام کنید.

وی با اشاره به تدوین بودجه ۱۴۰۲، خواستار توجه ویژه مسئولین در خصوص محل مصارف عواید حاصل از فروش اتومبیل‌های قاچاق کننده شد و اضافه کرد: بخشی از درآمدهای ناشی از این موضوع، به ایجاد اردوگاه ماده ۴۲ و تاسیس ایستگاه های ایست و بازرسی اختصاص یابد.

استاندار فارس شهرداری شیراز را مکلف کرد به هر نحو ممکن، سهم ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ خود را در راستای نگهداری معتادین متجاهر، تامین و به ستاد مبارزه با مواد مخدر استان پرداخت کند.

ایمانیه، نظارت بر خوابگاه های خودگردان را ضروری و مهم دانست و ادامه داد: دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، میزان و چگونگی نظارت های انجام گرفته بر خوابگاه های خودگردان را بررسی کند.

استاندار فارس بر لزوم مشخص شدن سهم و میزان هر دستگاه در مبارزه با تخلفات در حوزه های گوناگون تاکید و اضافه کرد: اصل بر پیشگیری از وقوع تخلفات است، لذا راه‌کارهای پیشگیری از وقوع جرم نیز در دستور کار شورا قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها