صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در هرمزگان/ احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌های فصلی



براساس مدل‌های هواشناسی و پیش‌بینی انجام شده از سوی سازمان هواشناسی استان، اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر کرد.

به گزارش صبح ساحل، بر اساس اطلاعیه صادر شده با ورود یک سامانه بارشی به استان، فعالیت این سامانه از بعد از ظهر دوشنبه پنجم دی ماه آغاز و تا چهارشنبه هفتم دی ماه ادامه خواهد داشت و سراسر استان را در برخواهد گرفت.

بر اثر فعالیت این سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر و شب احتمال رگبار باران، رعد و برق و تکرگ و تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست، در روز دوشنبه و سه شنبه مناطق شرقی و دریایی استان و در روز چهارشنبه سراسر استان متاثر از این سامانه خواهند بود و سواحل در بندرعباس، شهرستان‌های بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، میناب، حاجی‌آباد، رودان، بشاگرد و جزایر تنب بزرگ، ابوموسی، سیری قشم، کیش و لاوان عمده بارندگی‌ها را خواهند داشت.

با توجه به اینکه احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و خسارت بر اثر تندباد لحظه‌ای وجود دارد توصیه می‌شود کلیه دستگاه‌های امداد رسان در حالت آماده باش بوده و از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوه‌نوردی و سفرهای غیرضرور به استان های همجوار اجتناب شود. سطح این هشدار جوی نارنجی است و لازم است برای محافظت از محصولات کشاورزی نیز پیش‌بینی‌هایی انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها