مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان عنوان کرد:

منشا بوی نامطبوع غرب بندرعباس همچنان در هاله‌ای از ابهام



اوایل هفته گذشته  اهالی غرب بندرعباس  بوی نامطبوعی را استشمام کردند. این بو تا چند روز نیز ادامه داشت و باعث گلایه و شکایت اهالی شد که منشأ آن هنوز نامشخص است.
     
   
به گزارش صبح ساحل، انباشت پسماندها و نشت گاز صنایع ازجمله گمانه‌زنی تائید نشده درباره سرچشمه این بو است و تلاش تیم کارشناسی  محیط‌زیست برای یافتن منشأ آن تا به امروز بی‌نتیجه مانده است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان بابیان اینکه  تعیین منبع این  بوی ناشناخته  در غرب بندرعباس در حال پیگیری است و زمانی که مشخص شود اعلام می‌شود گفت: با شروع این بو نامطبوع ، پایش شبانه زیست‌محیطی  را آغاز کردیم ولی  پس از قطع شدن آن  موفق نشدیم علت و منبع بو را بیابیم. حبیب مسیحی تازیانی افزود:  پس‌ازاین حادثه در محدوده صنعتی غرب بندرعباس همه صنایع مستقر در این منطقه به خاطر افزایش آلایندگی‌های منتشرشده در منطقه ، اخطار زیست‌محیطی گرفتند و بررسی پایش روزانه و شبانه ما برای مشخص شدن علت همچنان ادامه دارد .وی  تصریح کرد: ادامه این بررسی‌ها به این دلیل است که اگر در مکانی موضوع  انتشار بوی نامطبوع رخ داد قطعاً منشأ آن را پیدا کنیم.مسیحی تازیانی از پسماندها سخن گفت که یکی از گمانه‌زنی‌های محیط زیستی در خصوص موضوع بوی ناشناخته  است.
وی اظهار داشت: در حال رصد  اکثر نقاط بندرعباس ازجمله حوالی شهرک پیامبر اعظم، کوه‌ها و رودخانه‌ها و... هستیم که  شاید تخلیه ومرکز  انباشت   پسماندها باعث انتشار بوی نامطبوع بودند به همین علت پسماندها در چند نقطه از شهر جمع‌آوری‌شده است.
  
پاک‌سازی کامل دریا از آلودگی نفتی «گازوییل»
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان از پاک‌سازی کامل دریا از پسماند نفتی «گازوییل» خبر دادو گفت: مدتی قبل به دلیل شکستگی لوله انتقال فرآورده‌های نفتی (گازوییل) و وقوع آلودگی نفتی درخور خونسرخ (قبل از ورودی شرقی بندر شهید رجایی) با تلاش صنایع غرب اقدامات کنترلی انجام ولکه های نفتی درخور و دریا  پاک‌سازی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها