نشست اعضای اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور به میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد



نشست اعضای اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور به میزبانی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز و حضور شهردار و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری این کلانشهر برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، «محمدحسن اسدی»، شهردار شیراز در این نشست که موضوعات مختلف با هدف تقویت شبکه ریلی کلانشهرهای کشور موردبررسی قرار گرفت، به مدیریت صحیح و استفاده درست از منابع اشاره و اظهار کرد: باید لزوم ایجاد و توسعه قطار شهری را در شهرهای مختلف موردبررسی قرار داد، چراکه عدم نیازسنجی صحیح و اصرار بر انجام و زمان طولانی بهره‌برداری از آن منجر به کاهش ارزش اقتصادی می‌شود.
اسدی که مقولات مختلف مدیریت شهری را در زمینه حمل‌ونقل ریلی در سطح کشور ازنظر توسعه و ایمنی خطوط را مورد پایش و تحلیل قرار می‌داد، افق ده‌ساله کلانشهر شیراز را نیز در توسعه خطوط ریلی و دسترسی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) تشریح کرد.

او همچنین با بررسی اقتصاد شهری و پیشبرد امور گفت: شهرداری‌ها پیش‌ازاین تنها نهاد خدمات رسان بودند، اما امروز جایگاه آن‌ها به نهاد اجتماعی و تخصصی رسیده که در این ساختار نقش اقتصاد شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه نگاه ما در حوزه حمل‌ونقل در کلانشهر شیراز به‌عنوان پیشران توسعه در همه ابعاد است، گفت: نخستین گام تهیه طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک کلانشهر شیراز با افق ۱۴۰۹ در دو مرحله بوده که به تأیید وزارت کشور رسیده و مرحله سوم نیز به‌ تازگی در شورای ترافیک استان فارس به تصویب رسید و اکنون در وزارت کشور مطرح است.

به گفته هادی شه‌دوست شیرازی؛ اگر قرار است اتفاقی در شهرهایمان رقم بزنیم باید نگاه مدیریت کلانِ شهری و مجموعه‌های کشوری به حوزه حمل‌ونقل و به‌ویژه حمل‌ونقل پاک متفاوت باشد. او به استفاده از ظرفیت‌های مختلف کلانشهرها با تکیه‌بر دانش‌های بومی تأکید کرد.

« امیر یقطین»، رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز نیز بیان کرد: این سازمان میزبان اعضا اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور به‌منظور تبادل پیرامون مسائل و موضوعات مرتبط با قطار شهری به همراه بازدید فنی از توانمندی و ظرفیت‌های این کلانشهر در راستای حمایت از تولیدات داخل به مدت دو روز است.
 
امیر یقطین گفت: در این نشست پیرامون بررسی جوانب مختلف جدا کردن سازمان‌های ساخت و بهره‌برداری قطار شهری تبادل نظر  شد.

بنابراین گزارش، مدیران عامل قطار شهری‌های کشور و رؤسای سازمان‌های حمل‌ونقل ریلی علاوه بر حضور در جلسات تخصصی، از خطوط قطار شهری شیراز نیز بازدید کردند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها