اجرای طرح غبارروبی و عطر افشانی مساجد در هرمزگان



مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از اجرای طرح غبارروبی و عطرافشانی مسجد‌ها با مشارکت مردم و فعالان فرهنگی و مسئولان ادارات و نهاد‌ها در استان به دلیل نزدیک شدن به ایام اعتکاف خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد»، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز در جلسه برنامه‌ریزی جلسه ستاد استانی مراسم معنوی اعتکاف ۱۴۰۲ در بندرعباس، اظهار کرد: با بررسی برخی از آیات قرآن درمی‌یابیم که اعتکاف مخصوص دین اسلام نبوده و در دیگر ادیان الهی گذشته نیز وجود داشته است.

وی با اشاره به تاریخچه پرفراز و نشیب اعتکاف در کشور ایران به تشریح نقش عالمان بزرگ اسلامی در ترویج این سنت حسنه پرداخت و افزود: عالمان برجسته دینی در هر برهه‌ای از زمان توجه ویژه‌ای به اعتکاف داشته و مردم نیز با پیروی از آنان اعتکاف را با اهتمام هرچه تمام‌تر برپا کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به آثار و فواید فراوان سنت حسنه اعتکاف، تصریح کرد: حضور در مراسم معنوی اعتکاف زمینه مناسبی جهت تفکر، اندیشه و خردورزی را برای افراد فراهم می‌کند و دوری از تعلقات و خواهش‌های نفسانی از اهم برکات ایام‌البیض است. پیروی نکردن از هواهای نفسانی می‌تواند نقشه راه زندگی انسان را برای تمامی طول عمر ترسیم کند.

انصاری‌راد در پایان یادآور شد: اجرای طرح غبارروبی و عطرافشانی مسجد‌ها با مشارکت مردم و فعالان فرهنگی و مسئولان ادارات و نهاد‌ها در هرمزگان از برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی با توجه به نزدیک‌تر شدن به زمان این سنت حسنه در مساجد است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها