ضرب‌العجل ۱۰ روزه استاندار هرمزگان

خانه‌های خالی از سکنه سردشت بشاگرد تعیین تکلیف شود



استاندار هرمزگان با اشاره به احداث ۳۴۴ واحد مسکونی در شهر سردشت بشاگرد که به دلیل تکمیل نشدن بنا، خالی از سکنه هستند، برای بنیاد مسکن استان و فرمانداری بشاگرد نسبت به تعیین تکلیف این منازل مهلت ۱۰ روزه تعیین کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهدی دوستی در نشست شورای مسکن استان هرمزگان، اظهار کرد: طی یک ضرب‌العجل ۱۰ روزه، بنیاد مسکن استان و فرمانداری بشاگرد نسبت به تعیین تکلیف این منازل اقدام کنند و برای برخی منازل نیازمند تکمیل نیز به‌صورت مقطعی، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۲ درصد به مالکان اعطا خواهد شد تا بتوانند در خانه‌های خود ساکن شوند.

وی در این رابطه با تاکید بر لزوم سنجش مستمر عملکرد شهرستان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: در بحث تشکیل پرونده فیزیکی متقاضیان، شهرستان‌های بشاگرد و سیریک عملکرد خوبی نسبت به تراکم جمعیتی داشته‌اند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: طی سالیان گذشته افرادی تحت عناوین مختلف، بخشی از زمین‌های بیت‌المال را تصاحب کرده‌اند که لازم است فرمانداران نسبت به رفع تصرف از اراضی دولتی اقدام و حقوق بیت‌المال را احیا کنند.

دوستی همچنین گفت: طی بررسی عملکرد شهرستان‌ها در برگزاری فرآیند قرعه‌کشی قطعات جهت واگذاری به متقاضیان، با ابراز نارضایتی از پیشرفت در این طرح، عنوان‌کرد: لازم است در فرآیند اجرایی قرعه‌کشی تسریع شود و فرمانداران مردم را برای استفاده از این ظرفیت قانونی ترغیب کنند.

 

سازمان بنادر و گمرکات ملزم به احداث ۲ مدرسه در بندرلنگه شدند

دوستی با اشاره به آماده شدن نقشه‌های اجرای طرح مسکن تدریجی نیز بیان کرد: احداث زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح باید متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح‌ها پیش‌رود تا در زمان بهره‌برداری منازل، زیرساخت‌های لازم آماده باشد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به دراختیار گذاشتن آخرین آمار و نقشه‌های احداث مسکن به شرکت‌های آب‌و فاضلاب، برق‌منطقه‌ای، توزیع برق و گاز مکلف کرد تا برآوردها و برنامه‌ریزی‌های دقیق برای احداث زیرساخت‌ها در نظر گرفته شود.

استاندار هرمزگان در این جلسه نیز با اشاره به درآمد بالای سازمان بنادر و دریانوردی و گمرکات در شهرستان بندرلنگه، تاکید کرد این ادارات در شهرستان بندرلنگه با جانمایی که فرمانداری مشخص می کند،برای ساخت ۲ مدرسه اقدام کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها