مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

توجه مردم هرمزگان به هشدارهای هواشناسی، مانع از بروز خسارات احتمالی شد



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: مردم طی روزهای اخیر به هشدارها توجه داشته و نکات ایمنی را به خوبی رعایت می‌کنند و همین امر مانع بروز خسارات احتمالی ناشی از باد و باران در این منطقه شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن‌زاده اظهارکرد: این همکاری ‌و رعایت ها موجب شده تا کنون حادثه خاصی گزارش نشود و امید می رود همچنان این رویه را در هرمزگان شاهد باشیم تا حادثه‌ای برای فردی رخ ندهد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی هرمزگان سامانه پرفشار سرد از امروز تا یکشنبه هفته آینده در آسمان هرمزگان فعال است که موجب وزش باد شدید شمال شرقی با احتمال گرد و خاک ، کاهش دمای کمینه (سه تا هفت درجه سلسیوس) به‌ویژه در مناطق شمالی استان و ارتفاع‌ها می‌شود.

احتمال کاهش موقتی کیفیت هوا، خسارت به سازه های سبک در اثر وزش باد شدید، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی، احتمال اختلال موقتی در فعالیت ناوگان هوایی وجود دارد.

براین اساس مناطق شرقی و مرکزی استان، بشاگرد، رودان ، میناب، بندرعباس، قشم، جاسک، سیریک، خمیر، بندر لنگه، بستک، پارسیان، حاجی آباد، تنب بزرگ، ابوموسی، جزیره سیری، جزیره کیش، جزیره لاوان بیشترین اثر را از این سامانه می‌پذیرند که اجتناب از سفرهای غیر ضروری در مناطق شرقی و مرکزی استان با توجه به وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک، محافظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش محسوس دما توصیه می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها