استاندار هرمزگان در دیدار استاندار مسندم عمان:

سرمایه‌گذاری برای تجار عمانی در هرمزگان تسهیل می‌شود/ تردد دریایی میان ایران و عمان برقرار می‌شود



استاندار هرمزگان گفت: به صورت ویژه مسائل و موانع حوزه سرمایه‌گذاری دوجانبه با کشور عمان برطرف خواهد شد و کارگروه مشخصی برای رصد توافق‌ها به صورت ماهانه یا پانزده روزه تعیین شد تا شاهد تسریع و تسهیل سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران عمانی باشیم.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان روز چهارشنبه در دیدار با «ابراهیم بن سعید البوسعیدی»، استاندار مسندم عمان گفت: توسعه همکاری دو جانبه میان دو کشور دوست و همسایه ایران و عمان در مباحث زیرساختی بندری و ترانزیتی مد نظر بوده و باهدف توسعه تعاملات بندری و تردد دریایی، دو بندر به عنوان مبدا و مقصد در دو کشور برای تعریف مسیر تردد مشخص می شود. وی ادامه داد: توسعه مناسبات با کشورهای همسایه یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم و مورد تاکید ریاست جمهوری بوده و دستوری مبنی بر گسترش تعاملات با همسایگان در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری را صادر کرده‌اند. وی اضافه کرد: بر همین مبنا گام بر خواهیم داشت، در بخش سخت افزاری بنادر و زیرساخت‌های جاده ای و پسکرانه را مورد نظر داریم و در مقوله نرم افزاری نیز سیاست های پولی، تضامین قراردادی و مدیریت ریسک ها مورد بحث و تبادل نظر واقع شد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه هرمزگان و عمان در حوزه سخت افزاری مشکلی ندارند و بیشتر باید بر مسائل نرم افزاری متمرکز شوند، گفت: کشور عمان علاوه بر اینکه همسایه و دوست و برادر ما است همواره به عنوان دولتی خیرخواه در منطقه عمل کرده و بر همین مبنا از این فرصت برای اشتراک گذاری ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد. دوستی با تاکید بر لزوم تسهیل فعالیت سرمایه گذاران در دو کشور اظهار کرد: فرصت های گردشگری را در حوزه گردشگری تعریف کرده و آماده ایم آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذاریم.

وی اشاره کرد: همچنین هرمزگان تولید نفت و گاز دارد و بیش از نیمی از ظرفیت پالایشی کشور در هرمزگان قرار داشته و بیش از یک میلیون بشکه در روز پالایش نفت و میعانات گازی انجام می‌شود. استاندار هرمزگان بیان کرد: آماده ایم در این حوزه همکاری های مشترکی انجام دهیم، معادن مختلفی در استان وجود دارد که مس، کرومیت و سیلس از جمله آن‌هاست و بر اساس داشتن سلیلس ایجاد شهر شیشه در این استان تعریف شده است که ظرفیت خوبی برای همکاری است. وی ادامه داد: موانعی هم ممکن است در خصوص مجوزها باشد که نواحی را به عنوان مناطق عاری از مجوز مشخص کرده ایم. دوستی گفت: گروهی را در هرمزگان مشخص کرده ایم که نیاز نیست سرمایه گذاران عمانی برای مجوز به تهران بروند و این افراد کارها را برای آنان انجام می‌دهند.

استاندار مسندم عمان: عمان فرصت خوبی برای سرمایه گذاران ایرانی است

«ابراهیم بن سعید البوسعیدی»، استاندار مسندم عمان روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با استاندار هرمزگان گفت: تسهیل سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران ۲ کشور در کشورهای یکدیگر مد نظر ما بوده تا فعالیت بخش‌های خصوصی را در ۲ طرف تسهیل کنیم. وی ادامه داد: نشستی بین اتاق بازرگانی هرمزگان و اتاق بازرگانی عمان برگزار می‌شود که می‌تواند تصمیمی برای افزایش همکاری‌های ۲ جانبه بین بخش‌های خصوصی را هم داشته باشد. وی اضافه کرد: یکی از اهداف این سفر تأکید بر سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های گردشگری بین ۲ کشور بوده و ظرفیت‌های بسیاری در استان هرمزگان در جمهوری اسلامی ایران و مسندم در عمان در بخش گردشگری وجود دارد.

ابراهیم بن سعید البوسعیدی افزود: امیدواریم با توجه به وجود جزایر و مناطق آزاد تجاری در هرمزگان ۲ کشور در زمینه جذب سرمایه‌گذاری موفقیت‌های خوبی بدست آورند و تبادل سرمایه‌گذاری انجام شود. وی افزود: برای این منظور به عنوان مسوولان ۲ کشور شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌کنیم تا سرمایه گذاران ایرانی در عمان و سرمایه گذاران عمانی در ایران آسان‌تر بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها