هفته طلایی در انتظار ایران 

فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی و مرکزی هرمزگان



براساس اعلام هواشناسی، برای دو سه روز آینده با افزایش ابر در بیشتر نقاط منطقه همراه هستیم که پیش قراول سامانه‌های بارشی هفته آینده بوده و وقوع بارندگی را در برخی نقاط منطقه طی روزهای پایانی هفته و همچنین ابتدایی هفته آینده رقم خواهد زد.
 
ب️ه گزارش صبح ساحل، برای روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه شاهد افزایش ابر و بارش‌های محلی خواهیم بود. بارش‌های پنجشنبه و جمعه بسیار محدودتر بوده و فقط به ارتفاعات و مناطق مستعد منطقه محدود خواهد شد‌.
️این بارش ها، بارش‌های پیش قراول موج‌های بارشی هفته آینده خواهد بود و طی هفته آینده برخلاف این هفته که غالباً با شرایط کاملاً آرامی به اتمام خواهد رسید با ناپایداری‌های جوی و وقوع بارش‌های سراسری همراه خواهیم بود.
 

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با ماندگاری هوای سرد در مناطق شمالی و ارتفاعات استان، به دلیل ابرناکی افزایش نسبی دمای کمینه و کاهش نسبی دمای بیشینه در سایر نقاط استان پیش بینی می‌شود.


خوارزمی افزود: اوایل هفته آینده نیز کاهش دمای کمینه مورد انتظار است.


وی گفت: از امروز تا شنبه ۸ بهمن نیز با فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی و مرکزی استان، خلیج فارس و تنگه هرمز، سواحل و جزایر، ارتفاعات و به تدریج برخی مناطق شرقی و شمالی استان، رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد و گاهی از اوقات تگرگ پیش بینی می‌شود.


کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان به شهروندان توصیه کرد از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

گفتنی است که هفته آینده به صورت متناوب با گذر سامانه‌های فعال بارشی مواجه خواهیم شد و اکثر مناطق کشور حداقل یک بارش خوب را دریافت خواهند کرد.
زاگرس نشینان، غرب، شمال غرب، دامنه های البرز و شمال شرق کشور احتمالا هسته اصلی ریزش‌های برف و باران خواهند بود و بارش برف در ارتفاعات زاگرس و البرز میتواند به یک متر هم برسد.
️الگوهای بارشی برای روزهای آینده ثبات بیشتری خواهند داشت و بهتر میتوان در خصوص کم و کیف بارش‌ها و وزن آن نظر داد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها