مجموع بارش ایستگاه‌های باران سنجی شهرستان قشم؛

بیشترین بارندگی جزیره در فرودگاه بین المللی قشم ثبت شد



رییس اداره هواشناسی قشم گفت: از آغاز تشدید ناپایداری های جوی و فعالیت سامانه بارشی در قشم بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته در فرودگاه بین المللی این جزیره با ۳۰.۷ میلی‌ متر ثبت و گزارش شده است.

به گزارش صبح ساحل، «محمد کاملی دیرستانی»، رییس اداره هواشناسی قشم با ارایه آخرین گزارش مجموع بارش ایستگاه های باران سنجی شهرستان قشم از شروع فعالیت سامانه بارشی تا ساعت ( ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز بر حسب میلی متر) گفت: بعد از ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) با ۳۰.۷ میلی‌ متر بارندگی، روستای سلخ با ثبت ۲۸ میلی‌ متر بارندگی، دومین منطقه پر بارش این شهرستان مرزی است.

وی ادامه داد: شهرهای طبل و سوزا به ترتیب با ۲۶ و ۲۴ میلی‌ متر بارندگی از دیگر نقاط پر بارش جزیره قشم هستند.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: میزان بارندگی در شهر رمکان و روستای کاروان نیز ۱۸ میلی‌ متر ثبت شده است.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در شهر قشم، روستای باسعیدو و شهر درگهان نیز بارندگی به ترتیب ۱۵، ۱۳ و ۱۰ میلی‌ متر به ثبت رسیده است.

وی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان افزود: در روز جاری (جمعه هفتم بهمن ماه) همچنان تداوم فعالیت سامانه بارشی را بروی استان خواهیم داشت و نا پایداری وضعیت جوی و دریایی در استان پیش بینی می‌ شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی و مرکزی استان، خلیج فارس و تنگه هرمز، سواحل و جزایر، ارتفاعات، مناطق شرقی و شمالی استان، رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد گاه تگرگ پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اعلام کرد: فعالیت این سامانه بارشی تا ساعت های صبح (شنبه هشتم بهمن ماه) خواهد بود که به تدریج کاهش ابرناکی و از ساعت های ظهر شنبه سیستم از مناطق شرقی استان خارج خواهد شد از این رو توصیه می شود از رفتن به حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات اجتناب شود.

وی افزود: عمده بارش های این سامانه در مناطق دریایی خواهد بود و تقویت نقطه ای فعالیت سامانه، رگبار شدید باران، رعد و برق و وقوع تُند بادهای لحظه ای محتمل خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با اشاره به اینکه در مناطق دریایی علاوه بر احتمال تُند باد لحظه ای، برای امروز وزش بادهای شدید شرقی نیز پیش بینی می شود، توضیح داد: برای فردا (شنبه هشتم بهمن ماه) افزایش باد جنوب غربی - شمال غربی در خلیج فارس و به تدریج دریای عمان و نقاطی از تنگه هرمز مورد انتظار است؛ از این رو توصیه می‌ شود ضمن جلوگیری از رفت و آمد شناورهای سبک و صیادی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی در بنادر و اسکله های استان هرمزگان صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: در روز جاری ضمن ماندگاری هوای سرد در مناطق شمالی و ارتفاعات استان هرمزگان، به دلیل ابرناکی افزایش نسبی دمای کمینه و کاهش نسبی دمای بیشینه در سایر نقاط استان پیش بینی می شود و از اوایل هفته آینده، کاهش دمای کمینه مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها