بیشترین بارندگی هرمزگان در جزیره سیری ثبت شد/ میزان بارش در بندرعباس، ۱۶.۸ میلی‌متر



معاون فنی و شبکه ایستگاه های اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشترین بارندگی در مجموع سامانه بارشی اخیر از پنجم تا هفتم بهمن، در جزیره سیری با ۱۹۵ و ۹ دهم میلی متر ثبت شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، کیانوش عارفی افزود: پس از سیری، بوموسی با ۹۷ و یک دهم میلی متر، قشم فرودگاهی با ۴۰ و چهار میلی متر و بندرلنگه با ۳۵ میلی متر دارای بیشترین بارندگی بوده است.
وی بیان کرد: در این سامانه همچنین در ایستگاه قشم دریایی ۲۸ و پنج دهم میلی متر، کیش با ۲۵ و ۹ دهم میلی متر ، بندرخمیر ۱۷ و ۶ دهم میلی متر، بندرعباس هم ۱۶ و هشت دهم میلی متر و بشاگرد ۱۰ و هشت دهم میلی متربارندگی گزارش شد و مابقی ایستگاه ها زیر ۱۰ میلی متر بوده است.
معاون فنی و شبکه ایستگاه های اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارکرد: صبح امروز (جمعه) همچنین شاهد بارش برف در ارتفاعات و مناطقی از شهرستان بشاگرد در شرق هرمزگان بودیم که بارش ها در بخش گوهران و روستاهای «درشهر»، «بشنو»، «ناشکی» و «باینی» گزارش شده است.
عارفی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا ساعات صبح شنبه هشتم بهمن خواهد بود و بتدریج با کاهش ابرناکی از ساعات ظهر شنبه سیستم از مناطق شرقی استان خارج خواهد شد، ابرازکرد: بیشترین بارش‌های این سامانه در مناطق دریایی بوده است.
این کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان ادامه داد: در مناطق دریایی علاوه بر احتمال تندباد لحظه ای، امروز وزش بادهای شدید شرقی نیز داشتیم و فردا شنبه نیز افزایش باد جنوب غربی- شمال غربی در خلیج فارس و بتدریج دریای عمان و نقاطی از تنگه هرمز مورد انتظار است.
وی گفت: امروز جمعه ضمن ماندگاری هوای سرد در مناطق شمالی و ارتفاعات هرمزگان، به دلیل ابرناکی، افزایش نسبی دمای کمینه و کاهش نسبی دمای بیشینه در سایر نقاط استان گزارش شد و از اوایل هفته آینده، کاهش دمای کمینه مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها