کارشناس هواشناسی استان خبرداد:

سامانه بارشی از هرمزگان خارج شد/ ثبت دمای ۲ درجه در حاجی‌آباد



کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: امروز با خروج سامانه بارشی از هرمزگان وضعیت پایداری در بیشتر مناطق استان مورد انتظار است.

 

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حاجی آباد با ۲ درجه، بستک با ۵ درجه، سردشت بشاگرد با ۷ درجه و بندرعباس با ۸ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین شهرستان‌های استان هرمزگان بودند.


مرضیه سی سی پور افزود: تا اواسط هفته جاری هوای سرد در مناطق شمالی و شرقی استان ماندگار است.


وی گفت: امروز در محدوده سواحل استان در مقایسه با روز‌های گذشته از میزان شدت باد کاسته شده است و دریا در ساعات بعد از ظهر با وزش باد سطحی شمال غربی کمی مواج خواهد بود.


کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با پایداری هوا در بیشتر مناطق استان، با توجه به رطوبت باقیمانده در مناطق دریایی، احتمال وقوع بارش خفیف در سواحل دریای عمان دور از انتظار نیست.


سی سی پور افزود: امروز شدت باد در مناطق غربی خلیج فارس و در مناطق فراساحل جزایر کیش و لاوان خواهد بود که توصیه می‌شود تردد کشتی‌های تجاری به مقاصد بوشهر و خوزستان با احتیاط صورت پذیرد.


کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در خصوص بارندگی‌های دو روز گذشته نیز گفت: بیشترین بارندگی در سامانه بارشی اخیر از پنجم تا هفتم بهمن، در جزیره سیری با ۱۹۶ و سه دهم میلی متر ثبت شد.


مرضیه سی سی پور افزود: پس از سیری، بوموسی با ۹۸ میلی متر، قشم فرودگاهی با ۴۱ و یک دهم میلی متر و بندرلنگه با ۳۵ میلی متر بیشترین بارندگی را داشته است.


وی گفت: در این سامانه همچنین در ایستگاه قشم دریایی ۲۹ و پنج دهم میلی متر، کیش با ۲۵ و نه دهم میلی متر، بندرخمیر ۱۷ و هفت دهم میلی متر، بندرعباس هم ۱۴ و یک دهم میلی متر، بشاگرد ۱۳ میلی متر، میناب ۱۲ و سه دهم میلی متر و رودان با ۱۰ و چهار دهم میلی متر بارندگی گزارش شد و مابقی ایستگاه‌ها زیر ۱۰ میلی متر بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها