حمایت مدیریت شهری شیراز از برنامه‌های مذهبی و جریان‌ساز



شهردار شیراز گفت: ما در مدیریت شهری از برنامه‌های مذهبی و جریان‌ساز و هرآنچه زمینه‌ساز توانمندسازی هیئات مذهبی را فراهم کند، حمایت می‌کنیم.

 

به گزارش صبح ساحل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در نشست رؤسای شورای هیئات مذهبی پهنه جنوب‌غربی کشور ویژه استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه‌وبویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری گفت: ‌متولیان اصلی هیئات مذهبی "این میراث‌ بزرگ معنوی" چراغ این محافل را که از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین نهادهای اجتماعی بوده‌، روشن نگاه داشته و در دوام آن تلاش می‌کنند.

به اعتقاد اسدی؛ این محافل و تکایا همواره محور حب اهل بیت(ع) و ترویج شعائر دینی و سنگری منحصربه‌فرد در انجام رسالت دینی به اثرگذارترین شکل ممکن بوده است‌ و به تعبیر رهبر معظم انقلاب این محافل بستری برای تبیین معارف دینی و ارتقای فرهنگ انقلابی است.

شهردار شیراز با اشاره‌ به حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی و تحقق امر فرج در بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: بخش مهمی از تحقق تمدن نوین اسلامی بر عهده هیئات مذهبی است.

او اضافه کرد: هیأتی که بتواند عشق و احساس دوستداران اهل‌بیت(ع) را با شناخت واقعی از قرآن کریم و اهل بیت(ع) توأمان سازد، زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی خواهد بود وهیچ جریانی توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز بیان کرد: محافلی که به نام ائمه معصوم(ع) و امام عصر(عج) پیوند خورده، همانند کانون معرفتی موجب بصیرت‌افزایی در افراد شده و این رسالت بزرگی است.

اسدی با اشاره به ارتباط صمیمانه و مؤمنانه در هیئات مذهبی گفت: این محافل می‌تواند بنیانی قوی را ایجاد و فرصت ارزشمندی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و سنگری امن در برابر سویه‌های جنگ نرم باشد.

به گفته او؛ هیئات مذهبی نقش موثری در تشکیل حلقه میانی جریانات ضد دشمن دارد و در این ماموریت باید در فعالیت‌های خود تجدیدنظر کنند.

شهردار شیراز گفت: گام دوم انقلاب یعنی عبور از ساختارهای موجودی که وجود داشته و یکی از پیام‌های رهبر معظم انقلاب در تشکیل دولت اسلامی و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بر این مهم تاکید دارد و باید در این راستا ثابت‌قدم بود.

اسدی با بیان اینکه در مدیریت شهری شیراز بر این مقوله مهم تاکید داشته، اظهار کرد: از برنامه‌های مذهبی و جریان‌ساز و هرآنچه زمینه‌ساز توانمندسازی هیئات مذهبی را فراهم کند حمایت می‌کنیم. 

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: هیئات مذهبی به‌عنوان محافل محبان اهل‌بیت(ع) نقش پررنگی در اجتماع دارند.

رضا محمدیان که در این نشست به‌عنوان رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس سخن می‌گفت و علاوه بر تاریخچه هیئت، سیره، سبک و ابعاد تربیتی آن را در جامعه مورد بررسی قرار می‌داد، تصریح کرد: برابری و برادری رکن مهمی در هیأت مذهبی بوده و این محفل نقش عظیمی در کاهش و حذف ناهنجاری‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

به گفته او؛ هیئات مذهبی باید به‌عنوان الگویی از یک بستر جریان‌ساز در جامعه نقش پیش‌برنده‌ای داشته باشند.

محمدیان همچنین بر تفاهمی برای انجام سیاست‌گذاری مشترک هیات مذهبی در پهنه جغرافیایی جنوب‌غربی ایران تأکید کرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها