معاون وزیر بهداشت:

طرح پزشک خانواده از سال آینده سراسری اجرا می‌شود



معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح پزشک خانواده در سال آینده در شهرها خبر داد و گفت: سطح حمایت بیمه‌ها برای اجرای این طرح افزایش یابد.

به گزارش صبح ساحل،  به نقل از ایرنا، «حسین فرشیدی»، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون طرح پزشک خانواده در مناطق زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا شده و تلاش بر این است که در سطح وسیع این طرح در شهرها نیز عملیاتی شود و ارتقای آن نیاز به پوشش وسیع سازمان‌های بیمه‌گر دارد.

وی اضافه کرد: طرح پزشک خانواده دستاوردهای مثبتی برای ارتقای سلامت جامعه دارد و با بیماریابی به موقع از سوی پزشکان می‌توان هزینه‌های سرسام‌آور درمان را کاهش داد و همه کنترل‌های لازم درمانی افراد از طریق این پزشکان انجام می‌شود و در صورت نیاز به دریافت سطوح بالاتر دریافت خدمات، اقدام لازم برای ارجاع به پزشک متخصص که در این طرح قرار دارند، انجام خواهد شد.

فرشیدی ادامه داد: برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در سطح یک و بخش بهداشت اجرایی شده و باید به سطوح ۲ و ۳ و بخش درمان متصل شود و معاونان درمان دانشگاه‌ها باید با هماهنگی معاونت‌های توسعه و دفاتر آی. تی این وظیفه مهم را پیگیری کرده و به انجام برسانند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها