اعتکاف ۵۶۰ نفر از مردم در جزیره کیش



دبیر ستاد اعتکاف جزیره کیش گفت: همزمان با سحرگاه ۱۳ رجب بیش از ۵۶۰ نفر از مردم مومن و خداجوی این جزیره در مساجد معتکف شدند.

 

به گزارش صبح ساحل، سعید زاهدی روز شنبه گفت: معتکفان این جزیره در چهار مسجد در ۲ گروه اقشار مختلف مردم و دانش آموزان به سن تکلیف رسیده آیین مذهبی اعتکاف را بجا خواهند آورد.

وی اضافه کرد: معتکفان کیشوند امسال شامل ۲۳۰ دانش آموز دختر، ۱۴۰ دانش اموز پسر، ۱۵۰ خانم و ۴۰ آقا هستند که دانش آموزان در قالب اولین اردوی اعتکاف ویژه این قشر شرکت کرده اند.

زاهدی گفت: اردوی اعتکاف دانش آموزان دختر در مصلی و پسران نیز مسجد حضرت زینب (س) در حال برگزاری بوده که در کنار برگزاری آیین های مذهبی، ارایه مشاوره های تحصیلی و خانواده، مسابقات و برنامه های فرهنگی از جمله رویدادهای برنامه ریزی شده برای این افراد است.

ایام البیض از سحرگاه ۱۳ رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد، اعتکاف در لغت به معنای توقف در جایی است. اما تعریف اصطلاحی، ماندن در مسجد به نیت عبادت است و قصد عبادت دیگر، در آن معتبر نیست.

قرائت قرآن کریم، توبه و استغفار، نماز شب، غسل کردن، زیارت امام حسین(ع)، خواندن نماز سلمان، خواندن چهار رکعت نماز به دو سلام و انجام اعمال ام داود از جمله اعمال اعتکاف است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها