رئیس کل دادگستری استان خبرداد:

رشد بیش از ۱۰درصدی اشتغال زندانیان در هرمزگان



رئیس کل دادگستری هرمزگان از رشد بیش از ۱۰ درصدی اشتغال زندانیان در این استان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی در نشست ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های هرمزگان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد زندانیان مشغول به کار یا رأی باز در زندان های استان ۱۶۲۱ نفر بوده است، اظهار کرد: این تعداد در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ به عدد ۱۸۱۲ نفر افزایش یافته که بر این اساس شاهد رشد ۱۰.۵۴ درصدی در مقایسه سال گذشته می باشیم.

وی بر لزوم حمایت از خانواده های زندانیان با ایجاد اشتغال نیز تأکید کرد و افزود: در راستای افزایش اشتغال زندانیان با هدف تأمین معیشت خانواده آن ها، علاوه بر ایجاد امکان اشتغال مولد در داخل زندان ها؛ از طریق اعزام به کار زندانیان به خارج از زندان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی حرفه آموزی زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای و ارائه گواهینامه معتبر، اقدام شده و مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زندانیان نیز حمایت های لازم را جهت اشتغال زندانیان انجام می دهد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی مرکز حرفه آموزی زندانیان ظرفیت بسیار خوبی جهت اشتغال خارج از زندان برای مددجویان استان هرمزگان ایجاد شده و علاوه بر آن در نتیجه اجرای طرح های به کارگیری زندانیان در گلخانه های شهرستان حاجی آباد، مجموعه کشاورزی ۳۶ هکتاری راونگ میناب و کارگاه مکانیزه خیاطی بند نسوان زندان بندرعباس، تاکنون برای تعداد قابل توجهی از زندانیان مرد و زن اشتغالزایی شده است.

قهرمانی یادآور شد: این حجم از اشتغال خارج از زندان موجب کاهش تراکم جمعیت کیفری داخل زندان می شود و فرصت مناسب تری جهت اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی را فراهم می آورد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال واقعی و پایدار و رصد اشتغال زندانی پس از آزادی در کنار حمایت از فعالیت های حرفه آموزی آنان نقش مهمی در بازگشت فرد خاطی به جامعه، پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی و سالم سازی محیط زندان دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها