ثبت ۳۲ وقف جدید در هفت شهرستان هرمزگان



مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: ۳۲ وقف جدید در هفت شهرستان هرمزگان ثبت شده که بیشتیرین وقف‌های ثبت شده در شهرستان‌های بندرعباس و حاجی آباد قرار دارند.

  

به گزارش صبح ساحل، حسین مهدیان روز سه‌شنبه در این خصوص افزود: برخی نیت‌های این وقف‌ها شامل نیازهای روز جامعه مثل تهیه جهیزیه، مسکن جوانان، دارو و درمان، کمک به دانش آموزان و دانشجویان و علم و فناوری است.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد وقف جدید امسال متعلق به شهرستان‌های حاجی آباد با ۹ موقوفه و بندرعباس با هشت موقوفه است و بندرلنگه با پنج موقوفه، میناب با چهار موقوفه، خمیر و فین با یک موقوفه و بستک و رودان هر کدام با یک موقوفه در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی اضافه کرد: واقفان این موقوفه‌ها با حبس کردن دارایی و به‌کارگیری منافع و درآمد آن در راه خیر، اقدام خود را در طول زمان جاودانه کرده و نام شان را در تاریخ واقفان به ثبت رساندند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان یادآور شد: از سویی هم وقف‌ها را نباید براساس تعداد مقایسه کرد به عنوان مثال چهار وقف امسال در بندرلنگه انجام شد که ارزش ریالی هر کدام از آن‌ها افزون‌بر میلیاردها تومان است.

حجت الاسلام مهدیان تاکید کرد: گاهی وقفی که انجام می‌شود تنها برای نیاز روز است و گاهی علاوه بر نیاز روز جامعه به آینده هم توجه شده است و این نکته‌ها حائز اهمیت است.

براساس اطلاعات منتشره اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، تا پیش از این هفت هزار و ۶۵۷ موقوفه در هرمزگان وجود داشت که هفت هزار ۶۳۰ به صورت متصرفی است و ۲۲۶ مورد به صورت غیر متصرفی (منفعتی و دارای درآمد) است.

از این تعداد هزار و ۲۶ مورد منفعتی و قابل درآمدزایی ‌و ۹۴ مورد غیر تصرفی و ۱۳۲مورد انتفاعی در قالب مساجد و تکایا عنوان شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها