فرار ۲۰ زندانی داعشی بعد از زلزله درسوریه



در پی زلزله مهیبی که دیروز، دوشنبه شمال غربی سوریه را لرزاند، زندانیان در شهرک راجو که اکثر آنها عصو داعش هستند، شورش کرده و حدود ۲۰ تن از آنها گریختند.

    

به گزارش صبح ساحل، به نقل خبرگزاری فرانسه، یک منبع در زندان وابسته به پلیس نظامی در شهر راجو واقع در نزدیکی مرز ترکیه گفت، این زندان حدود ۲۰۰۰ زندانی دارد که حدود ۱۳۰۰ نفر از آنها مظنون به عضویت در داعش هستند.

وی افزود، بر اساس برآوردهای اولیه زندان، حدود ۲۰ نفر از زندان فرار کردند و گمان می‌رود که آنها زندانی داعش باشند.

به گفته این منبع، در این زندان که تحت کنترل گروه‌های متحد ترکیه است، پس از وقوع زلزله، زندان راجو هم از این رویداد تاثیر گرفت و زندانیانی که بر سلول‌هایی از زندان کنترل داشتند، شورش کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس اعلام کرد که نمی‌تواند اطمینان حاصل کند که آیا زندانیان فرار کرده‌اند یا خیر، اما شورش را تایید کرد.

گروه امدادرسان موسوم به "کلاه سفیدها" نیز اعلام کرد، در بخش‌های تحت کنترل شورشان در شمال غرب سوریه دست کم ۷۳۳ تن در اثر این زلزله جان باخته و بیش از ۲۱۰۰ تن نیز مجروح شدند.

حادثه رخ داده در شهر راجو بعد از آن رخ داد که ماه دسامبر گروه تروریستی داعش دست به حمله‌ای علیه یک مجتمع امنیتی در شهر رقه، پایتخت غیررسمی به اصطلاح خلافت سابق داعش در سوریه زد که هدف از آن آزاد کردن شبه‌نظامیان از زندانی در آنجا بود.

در آن حمله خنثی شده، شش عضو نیروهای کرد که کنترل منطقه را به دست داشتند، کشته شدند.

بامداد دوشنبه زلزله مهیبی مناطق مرزی ترکیه و سوریه را لرزاند و منجر به کشته و مجروح شدن چند هزار تن از شهروندان دو کشور شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها